Pages

Thursday, September 18, 2008

Mencari Rumah Sewa

Aku nak cari rumah sewa kat Kuantan. Kalau boleh antara Gebeng dan Semambu. Dan kalau boleh juga, nak rumah kos rendah je, bajet dalam RM400 sebulan. Dan kalau boleh lagi, kawasan tersebut mempunyai kejiranan yang bagus.

Ada sape2 boleh tolong? Aku bukan ah long. Aku cuma minta tolong bagi pihak kawan aku, Hazree.

Sape2 yang ada maklumat, boleh terus kontek aku dengan mengomen post ini. Atau pun, boleh saja mesej ke no aku, 019-7223166 atau no Hazree 013-7442468.

Segala bantuan amatlah dihargai....

Monday, September 15, 2008

Buffet Ramadhan

Menjelang ramadhan ni, banyak pihak di tempat keje aku menganjurkan majlis berbuka puasa di resort2 yang bersepah kat Dungun ni. Rabu lepas, aku pergi majlis berbuka puasa secara buffet di Residence Inn, Paka. Ada beberpa benda aku perhatikan dan aku terfikir...

1. Aku bayo rm15 untuk buffet tersebut dan rm15 lagi disumbangkan oleh bos aku. Jumlah rm30. Ramai ke orang yang boleh makan dengan nilai rm30 tuh? Aku yang berat badan 95kg ni pun rasa mengah je nak makan dengan nilai rm30. Kesimpulannya, bisnes buffet memang boleh untung.

2. Cite rm30 lagi. Katakan la aku pergi bazar ramadhan. Lalu aku beli nasi minyak rm5, air soya rm 2, kuih-muih rm3. Jumlah rm10 dan aku boleh kenyang. rm20 lagi tu mungkin aku boleh buat iftar, sedekah kepada orang2 yang memerlukan.

3. Aku perhatikan ramai yang ambil banyak giler makanan. Tapi, makan cuit sikit je, tak habis. Barangkali mereka berfikir "Eh, aku dah bayo rm30 kan, suka hati aku la nak makan ke, atau nak buang je ke makanan tu". Erm...barangkali mereka terlupa bahawa "membazir itu amalan syaitan".

4. Suasana yang kusut dan serabut. Orang ramai. Hingar-bingar. Aku lebih suka buka puasa kat rumah. Relek, tenang bersama kawan-kawan atau keluarga.

Apa yang ada di atas adalah pandangan peribadi aku. Dan bertujuan juga untuk mengingatkan diri aku sendiri....

Senarai Harga Kerepek

Layari ke web kerepek aku http://kerepeksedap.com

Tuesday, September 09, 2008

Stesen Bas Dungun

Suasana di Stesen Bas Dungun. Saje je ambil gambar waktu malam. Malu nak tunjuk gambo waktu siang. Huhuhuhuh. Lagi pun, suasana malam di Stesen Bas Dungun lebih meriah berbanding waktu siang. Terutamanya pada malam Sabtu. Pada waktu itulah peluang untuk aku meng"fewit" awek2 yang cun. Huhuhuhuh

Jam 9 malam

Jam 10 malam

Jam 11 malam
Jam 12 malam
Jam 1 pagi

Monday, September 08, 2008

Itu Bukan Sebarangan Jamban...

Bukan niatku untuk menulis tentang pekara yang kelihatan keji iaitu jamban. Cuma, sesekali aku melalui lebuhraya, dan berhenti di kawasan R&R, kadang kala terdapat bilik kecik berhampiran jamban. Lalu, pada suatu hari, aku dengan nekadnya telah memasuki bilik kecil itu.

Wah! Terkejut aku. Hebat sungguh bilik itu. Ada sinki, ada bedak, ada syampu skit, ada tisu, ada heater untuk buat air panas, dan macam-macam lagi. 

Bilik itu adalah bilik persalinan bayi yang biasa terdapat di R&R lebuhraya. Memandangkan aku masih bujang, aku sebenarnya begitu heran melihat bilik itu. Aku pun tak tau kenapa. Huhuhuhuhu

Thursday, September 04, 2008

Empangan Mengkuang

Errr..aku sebenarnya tak pasti nama sebenar empangan ni. Mengkuang? Mengkarung? Mentadak-mentadu?  Tapi, aku agak-agak empangan mengkuang lah kot.

Empangan ni terletak di Pulau Pinang, bersempadan dengan Kulim. Dekat la juga empangan ni dengan bandar Kulim, agak-agak dalam 20 minit rasanya. Kawasan empangan mengkuang ni memang lawa. Unik. Tenang je rasa bila lepak-lepak kat sini.

Sempat juga aku mengambil gambar pemandangan sekitar mengkuang dengan henpon "cap ayam" aku. 

Masa aku ambil gambo ni suasana cerah. Tah macam mana bila dah snap jadi mendung pulak suasananya

Amacam? Korang suka tengok gambo ni? Kalau suka sila lompat bintang 5 kali sekarang!!!

Sedang sibuk-sibuk Hazree dan Wan diambil gambar oleh jurukamera, aku pula mengambil gambar mereka? Jadi, siapa yang hebat sebenarnya???

Fuh, rasa nak tangkap jer ikan-ikan tu. Buat lauk. Jinak gila ikan kat sini. Tapi malangnya terdapat peringatan "Dilarang Memancing". Barangkali empangan mengkuang ni menjadi tempat pembiakan ikan kot...

Wednesday, September 03, 2008

Nota Keusahawanan R2001

Seperti yang dijanjikan kepada pelajar Kokurikulum 2 (Ping Pong) sesi julai 2008 Politeknik Dungun, berikut adalah link untuk korang download nota keusahawanan.

Nota Keusahawanan R2001 Politeknik Malaysia

Kepada sesiapa yang berminat dengan nota tersebut, dialu-alukan juga untuk memuat turun.

p/s: Terima kasih kepada mygstt.com

Johor ---->>> Kedah

Kisah lama, masa hantar Hazree ke Kulim. Buat pertama kalinya aku melalui lebuhraya PLUS ke utara. Wah! kagum aku. Kalau kat Johor nampak landai je. Tapi kat utara ni, penuh dengan bukit, terowong dan tidak ketinggalan kilang simen (barangkali).

Bukit apa tah ni. Yang aku pasti ianya lebih tinggi berbanding Bukit Bauk di Dungun

Ni pun aku tak tau terowong apa. Yang pasti aku ambil gambar ni semasa memandu. Dan pasti juga korang jangan meniru aksi aku itu

Kilang simen kot ni. Agaknya la...

p/s: Maaf, gambar tidak memuaskan. Hanya diambil dengan henpon "cap ayam"

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin