Pages

Thursday, August 29, 2013

Jersi Piala Malaysia 2013

Aku, seorang kaki bangku. Jangan kau bayangkan kaki aku macam kaki kerusi yang kau duduk itu. Tapi, kaki bangku merujuk kepada orang yang tak pandai main bola.

Semasa kecil, aku dikenali sebagai seorang yang berkaki pengkor. Yakni, tidak pandai menendang bola. Kalau aku pemain JDT, dengan kepengkoran kaki aku, aku tidak boleh melorong kemas kepada Safee Sali. Barangkali bola yang aku sepak akan sampai ke kaki Fakri Saarani, lalu belian menjaringkan gol untuk Kelantan melalui larian pantas dan sepakan deras dari luar kotak penalti!

Kalau pun aku menjadi kesebelasan utama dalam pasukan, hanya dua posisi ini sahaja yang aku diarahkan untuk bermain.
1- Penjaga gol - Sebab aku besar
2- Last Man (Pertahanan Tengah) - Ialah, sebab aku lambat berlari. Jadi, duduk dengan penjaga gol baik-baik.
Hahahaha

Sebetulnya, tiga perenggan di atas adalah pengenalan. Isu utama pos ini adalah untuk memberitahu bahawa aku menjual jersi original pasukan bolasepak Piala Malaysia 2013. Ya, ditekan di sini, ORIGINAL. Bukan Gred Dubai, bukan juga Gred AAA jauh sekali Gred Golok.

Pelbagai koleksi jersi yang ada 
2- Jersi Chelsea (You drunk Mourinho! Hohohoho)
8- Jersi Negeri Sembilan (4 jenis)
10- Jersi PKNS (4 jenis)
12- Jersi T-Team Home
13- Jersi ATAM (3 jenis)
14- Jersi Felda (2 jenis)
15- Jersi Sime Darby 
16- Jersi PDRM 2012

Ini pula, sebahagian gambar koleksi jersi yang ada.













Apa macam? Ada yang berkenan? 


Wednesday, August 28, 2013

Incredible Hulk Sembelit


Tengah sedap surfing Facebook, terjumpa iklan ini. Hahahaha. Memang terbaik dari kebun. Nampaknya si penulis iklan amatlah memahami keadaan orang yang sembelit.

Korang sembelit? Silalah search page tersebut!




Tuesday, August 27, 2013

Scammer Baru Setahun Jagung

Sebelum ini, Datin Seri Rosmah Mansur pernah menghantar emel peribadi kepada aku. Dan, sebelum sebelum itu, ramai lagi kerabat raja Nigeria, pemastautin di London, bakal raja-raja Eropah serta pewaris kerajaan Timur Tengah menghantar emel peribadi kepada aku. Owh! Sungguh aku terharu sekali! Hahahaha

Tapi, zaman emel telah berlalu. Scammer (penipu) telah mula mengora langkah seiring dengan kepesatan teknologi maklumat. Mereka kini telah menggunaan Facebook.


Mulanya, aku tak pasti jantina scammer tersebut. Kerana, nama profilnya merupakan lelaki, tetapi, beliau mengenalkan dirinya sebagai wanita. Aku syak dia ni transgander kot. Hahahahaha.

Tapi, profile picturenya memperlihatkan beliau adalah seorang wanita!


Comel tak Kak Ton?

Thursday, August 22, 2013

Lengkuas ke Kuah?

Tujuh tahun di Terengganu membolehkan aku bercakap dalam loghat Terengganu dengan agak baik. Walaupun tidak sebaik anak jati Terengganu, tapi aku rasa loghat Terengganu aku sudah memadai untuk aku memahami percakapan seharian yang biasa.

Namun begitu, otak aku masih lagi berfikir dan bercakap dalam loghat bahasa Melayu standard Johor-Riau. Jadi, akan ada keadaan dimana aku sedikit lambat untuk respon pertanyaan dalam loghat Terengganu kerana aku perlu menterjemahnya. Huhuhuhuu

Ada satu situasi yang telah membingungkan otak aku dalam tempoh 15 saat. Tempoh hari aku menemani Pn. Nurul ke Mini Market untuk membeli sayur untuk makan sehari dua. Sedang mata aku meliar, terlihat...
 
Aku hairan. Bila masa ada KUAH MUDA dan KUAH MUDA. Setelah berfikir 14 saat, akhirnya pada saat ke 15 aku mendapat jawapan. La... LENGKUAS rupanya.

Bagi pengetahuan kau LENGKUAS disebut sebagai KUAH dalam loghat Terengganu. 

:-)


Monday, August 19, 2013

Buat Duit Dengan Nuffnang

Lama tak update blog. Tiba-tiba update pasal buat duit! Hahahahaha

Rasa macam kembali bersemangat untuk kembali aktif menulis di blog. Ramai (adalah 2 orang, kerana lebih dari seorang aku anggap ramai, hahahahah) bertanyakan kenapa aku sudah lama tidak menulis.

Semangat kedua muncul kerana ada beberapa tuan punya kedai makan yang pernah aku review sebelum ini  mengucapkan terima kasih kerana aku memaparkan kisah kesedapan makanan di kedai mereka. Hinggakan aku perasan ada satu kedai makan ni yang kelihatan semakin bertambah meja dan pelanggan. Kasih mereka aku terima. Aku lebih akan lebih menerima kasih mereka jika mereka membelanja aku makan percuma selama setahun di kedai mereka. Hahahahahaha

Semangat ketiga muncul kerana aku mendapat emel bertanyakan mengenai beberapa hal yang pernah aku tulis dalam blog ini.

Dan, semangat yang keempat muncul kerana aku mendapat bayaran dari iklan Nuffnang! Yeah!


Kepada yang cari keyword 'Buat Duit Dengan Nuffnang", aku minta maaf kerana tiada tutorial dalam post ini. Tapi, kau boleh bermula dengan mendaftarkan diri kau di http://www.nuffnang.com.my

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin