Monday, June 21, 2010

Kau Orang Dungun? Tak Payah Pakai La Kad Kredit EON Bank

Oleh kerana seorang amoi, aku ter"apply" kad kredit EON Bank. Ingatkan best, rupa-rupaya macam haram. Hahahahaha

Masalah timbul bila mana aku sukar untuk melakukan pembayaran. Cawangan terdekat adalah di Kuala Terengganu yang berjarak kurang lebih 100km dari Dungun. Terfikir juga untuk membayar menggunakan cek yang dipos, tetapi aku tidak yakin bahawa cek yang aku pos akan sampai sebelum tempoh akhir pembayaran.



Hendak atau tidak, terpaksa aku ke cawangan EON Bank di Kuala Terengganu. Aku tertekan tatkala ingin menggunakan mesin cheque deposit, haram jadah rupanya, rosak. Aku cuba menggunakan cash deposit, juga haram jadah, rosak juga.



Lalu, aku ke EON Islamic Bank, di Kuala Terengganu juga. Cek aku berjaya didepositkan. Mengujakan, mesin cheque deposit mereka agak canggih. Cek yang aku masukkan diimbas dan diberi salinan kepada aku. Hebat juga.

3 comments:

en_me said...

100 km jerr abang jam.. kalo merempit setengah jam sampai.. ehehe

kamalmusa said...

Skang ni mudah le..bayar je online.
Mcm2 ade

roshaizul said...

@en. me,
ceh, itu aku perlu memandu 200km per jam

@kamalmusa
hehehehe, betul juga. tapi, bayaran akan lambat dikreditkan dalam sehari dua