Tuesday, June 01, 2010

Aku Marah!

Aku telah melanggan satu polisi insurans dari Capital Oriental, Budaya Protection Plan II nama produknya. Kiranya, sudah 2 tahun aku melanggan polisi ini. pada tahun pertama, aku membayar polisi ini dengan mata ganjaran Real Rewards aku. Tetapi, pada tahun kedua, aku membayar RM200 setahun. Dengan perlindingun sebanyak RM100,000 (kalau aku meniggal dunia), aku kira ia jaminan yang agak baik kepada Pn. Nurul dan orang tua aku jika apa-apa terjadi kepada aku.

Tapi, semakin lama, aku semakin kurang senang dengan Capital Oriental ini. Mereka sering memaksa aku membeli polisi insurans yang sama untuk Pn. Nurul. Pada hemat aku, tidak perlulah Pn. Nurul mengambil insurans jenis Personal Accident (PA) memandangkan aku yang menyara beliau, bukan beliau yang menyara aku.

Paling aku marah dengan Capital Oriental, sudah kiranya 5 orang ejen mereka menelifon aku supaya membeli insurans untuk Pn. Nurul. Ayat 5 orang ejen tersebut sama, semacam ada skrip yang standard di Capital Oriental. Ayat tersebut berbunyi lebih kurang begini

"Kami akan menghantar satu polisi insurans untuk Pn. Nurul. Jadi, di mana saya perlu hantar polisi tersebut?"



Ayat di atas sangat memerangkap. Mulanya aku sangkakan ianya percuma sahaja. Tetapi, secara halus mereka akan meminta nombor kad kredit aku untuk mengecas RM200 untuk  polisi Pn. Nurul. Memang macam gampang.

Diingat kembali, modus operandi mereka sama seperi ejen insurans AIA yang pernah menelefon aku dahulu.

Sepertinya, matlamat menghalalkan cara.

Tapi, ramai sebenarnya ejen insurans/takaful yang sangat beretika di luar sana. Antaranya En. Lukman Hakim. Bukan sahaja produknya bagus, mamat ni pun bagus juga. Hahahahaha

p/s: Kim, belanja aku makan seminggu. Hohohohohohoho

1 comment:

orangkayabertaqwa said...

Salam ijam. Thanks la atas sokongan kau terhadap kerjaya aku yg mulia, menyediakan kad perubatan buat semua insan yang menyedari kepentingannya. Cuma boleh tak kau tolong ejas sikit contact number aku tu. Sekarang ni, aku daftar dibawah group Al-Isra Associates. So nombor aku 010-900 6469. Kalau berminat nak jadi ejen juga boleh hubungi aku kerana KAK ZU itu sudah tiada lagi di Terengganu. Maka untuk apa2 jua tujuan/hajat, boleh hubungi aku. Insya Allah aku deliver yang terbaik semampunya.