Saturday, March 19, 2011

Malu aku! Mukanya ni macam ditampal kulit babi!

"Ya Allah! Malu saya cikgu! Dulu abangnya kena buang. Ini adiknya pula. Malu saya cikgu. Mukanya ni macam ditampal kulit babi!"

Masih terngiang-ngiang dialog di atas. Semasa aku di SMT Kota Tinggi seingat aku. Kawan aku dibuang asrama. Abangnya dahulu pun pernah juga dibuang dari asrama yang sama. Dialog di atas diucapkan oleh bapa kawan aku kepada salah seorang guru kami. Menariknya, dialog diucapkan dengan slang Jawa yang pekat. Sebutan babi itu menjadi "babbi".


Dan, terkadang-kadang terasa juga muka ini macam ditampal dengan kulit babi apabila membaca keratan akhbar seperti di atas. Aiseymen....

3 comments:

Anonymous said...

Nak tengok kulit babi? Ni dia..

http://4.bp.blogspot.com/_4KNAFjMQ4ng/S_4j0NR3nbI/AAAAAAAAAH4/YnvXD8WfNf4/s400/kasut+kulit+babi.jpg

roshaizul said...

hahaha. titik tiga

koretan said...

ijam ijam...jangan dikenang kembali peristiwa lama jam....