Monday, July 07, 2008

Kisah Seorang Ejen Insurans Yang Berperangai Keji

Tadi, dalam pukul 5.30, tengah aku menaip kat opis aku di Politeknik Dungun, aku menerima panggilan dari 03-27818181, dan pemanggil bernama Helmi, seorang ejen insurans AIA.

Aku adalah ahli Rakan Cop. Jadi, Rakan Cop ada buat JV ngan AIA. Beerti, AIA akan sediakan satu polisi insurans khas untuk ahli Rakan Cop. Jadi, mamat bernama Helmi ni call aku, mintak nama aku, IC aku, nama mak aku, pekerjaan aku, no 16 digit kad kredit aku serta gaji aku selepas beliau menerangkan polisi yang dia nak jual tu. Bual punya bual, si Helmi keji ni terus nak closing, dia kata permohonan encik akan diproses.

Wah! Aku terkejut gile! Tetiba je nak closing tanpa bagi aku peluang berpikir. Gila! aku cakap ngan dia, bagi saya pikir dulu ye, nak tanya pendapat financial consultant saya dulu. Pastu dia pujuk2 aku lagi, dan ofer premium yang lebih rendah. Aku still tanak lagi, sebab nak pikir. Pastu dengan nada agak marah dan kurang ajar, beliau berkata "Aik? Takkan RM24 sebulan pun nak tanya financial consultant. Kalau gitu awak amek insurans yang free je lah!" Terus dia letak telepon.

Pergh!!! Memang kurang ajar! Details dia seperti di bawah

Nama: Helmi
Kompeni: AIA (Insurans)
Telefon: 03 2056 1111 ext 6162

Aku pun penah jadi ejen insurans, tapi tak penah aku buat kurang ajar macam tu.

p/s: Untung juga aku penah jadi ejen insurans. Jadi aku dapat "tepis" hujah2 si Helmi keji tuh! Huhuhuhuhuuh

18 comments:

Anonymous said...

tak pernah layan ajen insurans ni. Mengarut-ngarut. Selalu cakap hmm.. ye...haaa. uuu..eee....

last sekali terus cakap tak nak. kalau ajen tu pujuk2 terus cakap nak masuk meeting. Boleh??

Anonymous said...

ini la pasal aku tak boleh jadi ejen insuran atau apa apa ejen jualan ni. Alih alih kena sumpah.

Tapi mamat tu memang keji.

Anonymous said...

ha...itu satu tepisan yang baik!!!

Anonymous said...

mazudi,

aik? dimanakah ko mazudi? aku di aras ko nih.

aku banyak jadi ejen jualan...huhuhuhuh

Anonymous said...

wohoho...memang sangat keji. bkn sebagai pelanggan kita ada tempoh bertenang ke?

mana boleh terus2 nk close deal. hampeh

cheers,

syam @ http://aeropama.com

Anonymous said...

tul syam...itu sungguh keji lagi hina

Anonymous said...

kenapa pegi layan ? ...

roshaizul said...

keroro,
saja je, tambah pengalaman

Anonymous said...

Nasib baik I tak call dia balik. I baru saja dapat mis call dari no. telefon tu.

Thank you so much.

Anonymous said...

thanks for sharing
tadi nombor tu call, tp x angkat sbb mesyuarat

Anonymous said...

sama terima no nie n de lg 2 no..tp memg xangkat sbb tpon tgl kt umah..bile try kol xde y jwb..search google jumpe web nie..thanks sgt 4 de info..

Anonymous said...

baru tgh hari tadi dpt call dari no tel ni. nasib baik cepat2 ckp tgh bz :) n lepas tu terus google no ni..tq 4 the info! :)

Anonymous said...

AKU PUN DAPAT..12 TENGAHARI..GOOGLE TERUS PASTU SAMPAI SINI..NASIB BAIK TAK ANGKAT..HEHE

Anonymous said...

aku pun baru dapat call nombo nih..tapi name dia AYU..ms mula2 aku angkat fon mmg xcam la ni insuran punya hal..dengar je dari agen insuran aku tros wat trip tgh drive..jd samdol ni xde la dol bebel panjang sangat..

Anonymous said...

aku pun baru dapat call nombo nih..tapi name dia AYU..ms mula2 aku angkat fon mmg xcam la ni insuran punya hal..dengar je dari agen insuran aku tros wat trip tgh drive..jd samdol ni xde la dol bebel panjang sangat..

Anonymous said...

aku pung dapat tapi siap tanya "berapa lama dah org mcm mu ni menipu org lain?"

Unknown said...

serious. baru je google number ni sebab baru call hp. memang tak nak jawab dah. useful info. sekarang banyak scammer.

Anonymous said...

Dah 3 kali dpt miss call dari nombor tu pagi ni - 03-2781-8181. Tak perasan.

Tapi lepas ni mmg x angkat la..