Sunday, January 01, 2012

Selamat Tahun Baru 2012

Ini julung kalinya post aku pada 1 Januari sejak berblog mulai tahun 2006. Terlebih istimewa, aku jarang mengemaskini blog dan tiba-tiba aku terasa hendak menulis pada hari ini. Hahahahaha

Juga, hari aku aku mula mengira hari untuk ke usia 31tahun. Kembali ke 10 tahun yang lampau, pada masa ini barangkali aku sedang menghidupkan motosikal untuk bersarapan di Parit Bengkok sebelum ke kelas di penghujung sempadan Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. 20 tahun yang lampau pula, barangkali aku sedang berlari-lari mengelilingi padang tatkala subjek Pendidikan Jasmani sedang berlangsung di padang Sekolah Kebangsaan Bandar Tenggara 1.

Aku tak tahu apa yang terjadi pada aku 30 tahun lepas. Barangkali sedang menetek waktu ini. Hahahahaha.

Dalam memori aku, aku tidak pernah begitu bersemangat untuk menyambut tahun baru. Pada aku, hari tahun baru adalah sama seperti hari-hari lain.

Dalam memori aku juga, hanya sekali aku menyambut hari kemerdekaan di khalayak, di Tanjung Agas, Muar. Itu pun sekadar pergi. Tengok kekusutan orang ramai. Menyanyikan lagu Negaraku. Lalu, pulang menikmati mee bandung di Parit Bakar.

Banyak angan-angan aku tahun lepas tidak tercapai. Barangkali tiada fokus. Lalu, tiada usaha ke arah angan-angan itu. Aku rasa rugi setahun. Huhuhuhuhuu.

Harapannya agar angan-angan aku tahun ini tercapai. Bagi permulaan, aku sudah menulis beberapa angan-angan awal di cermin yang mana aku akan menghadapnya setiap pagi.

1 comment:

orangkayabertaqwa said...

great effort! mmg kena tulis apa impian atau ia akan jadi angan2..