Pages

Wednesday, October 15, 2008

Kedai Motor Itu Menjual Nombor Ekor

Suatu petang di Bandar Tenggara...

Mr. J: Jam, jom pergi kedai moto jap.

Aku: Buat apa nak pergi kedai moto? Ko nak beli moto ke?

Mr. J: Tak la...

Aku: Abis tu?

Mr. J: Adala...

Aku: Ok la...

Sampai saja kami di kedai motor itu...

Mr. J: Ko tunggu dalam kete jap.

Aku: Orait babeh!

Aku pun menunggu dan sempat mengambil gambar kedai itu menggunakan henpon cap kambing gurun. 10 minit berlalu dan Mr. J pun kembali ke kereta aku.

Aku: Siap dah?

Mr. J: Siap!!!

Aku: Ko buat apa kat kedai motor tu?

Lalu Mr. J pun menyerahkan kepada aku 2 helai resit.

Aku: Cis! Ko beli nombor ekor. Haram jadah. Ko nak masuk neraka ke? Apa kejadahnya kedai motor tu jual nombor ekor?

Mr. J: Kedai tu jual nombor ekor haram...

Aku: Ada ke kedai nombor halal?

Mr. J: Ada... kedai Magnum dan Sport Toto

Aku: ??????

Lama aku berfikir. Kemudian aku mengemukakan satu teori kebarangkalian yang mudah kepada Mr. J

Aku: Hadiah pertama dapat barapa hengget?

Mr. J: Kalau main seringgit besar, boleh dapat RM2500.

Aku: Ko penah dapat?

Mr. J: Jangan kata hadiah pertama, saguhati pun aku tak dapat!!!

Aku: Dah tu yang ko bongok sangat main nombor apsal?

Mr. J: Errr......

Aku: Ko bayangkan, dari 0000 hingga 9999 ada ada 10,000 kombinasi. Ini bermakna, bagi setiap satu nombor yang ko beli, kebarangkalian untuk ko menang adalah 0.01%. Memang nampak mustahil beb! Memang ko tak akan kaya dengan beli nombor ni, yang kaya kedai motor tu...

Mr. J: Err....

p/s: Jangan main nombor. Haram! Ada paham?

3 comments:

Hakim said...

Habis rosak warga BT.. Ntah apa pulak la lps ni...

roshaizul said...

kalau ko nak tau, bukan satu je kedai nombor ekor haram kat BT. setahu aku ada 4 kedai!

PakciQue said...

Teori kebarangkalian mudah yang menarik. Memang sebenarnya sangat susah nak menang pun..kalo menang pun..duit tu jadi panas..mesti nanti gunakan duit tu utk beli no lagi..pastu kalah..jadi..duit tu habis gitu aje..

Dapatkan Teknik Meramal Nombor Ekor 4D Di Sini!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin