Monday, September 07, 2009

Papan Ajaib

Tempoh hari aku berkursus di Selangor Human Resource Development Center (HRRDC) di Shah Alam. Kursus yang teknikal sifatnya. Aku diajar merekabentuk acuan. Bukan acuan kuih, tapi acuan untuk menghasilkan barangan plastik. Kalau kau tengok gambar di bawah, pasti kau kata aku seorang perekabentuk industri yang profesional. Huhuhuhuhuhuu.


Oh! Perenggan pertama sudah lari dari tajuk. Sebenarnya, aku ingin menceritakan papan ajaib ini.
Papan ajaib ini adalah kombinasi papan hitam mini dan tetikus komputer. Kau melukis di atas papan ajaib itu dan lukisan kau akan terpampang di skrin komputer kau. Sebenarnya aku sudah lama mengetahui teknologi tersebut, kira-kira 4-5 tahun yang lampau. Tetapi, hanya kini aku dapat menggunakan teknologi tersebut.

Aku diberitahu, di Singapura budak-budak tadika dah diajar menggunakan papan ajaib itu. Malaysia bila lagi?

1 comment: