Pages

Saturday, October 31, 2009

Apabila Kerepek Tidak Mempunyai Rasa Enak Lagi

Diam-diam tak diam, sudah dua tahun lebih aku meniaga kerepek. Tapi, janganlah kau ingat aku kaya raya dengan menjual kerepek. Yalah, dengan untung seringgit dua, memang lambat untuk kaya dengan menjual kerepek.

Diam-diam tak diam juga, aku tidak lagi berkeinginan untuk memakan kerepek. Kini, aku hanya makan kerepek untuk menguji kualiti kerepek sahaja, tidak lebih dari itu. Dan itu sebenarnya pengorbanan yang terpaksa aku lakukan sebagai seorang tauke kerepek terlampau.

Oleh kerana aku tidak lagi memakan kerepek, pada hari raya yang lepas, aku hanya memakan biskut raya yang moden. Baru aku tahu, banyak rupa paras biskut raya ini.






6 comments:

en_me said...

macam2 ghuper kannns.. ehehe

Muhaimin said...

sedapnya...

roshaizul said...

en_me,
rasa pun macam2!

muhaimin,
kalau lapar, semua sedap!

Anonymous said...

ijam....sehat..?hehhehe-faiz

TATA said...

kat rumah di bandar tenggara tak kan tak ada kuih raya langsung. mesti ada kan. tapi kat johor ni selalunya kuih2 kurang sikit tapi kalau kerepak penuh dalam balang atas meja. kerepek ubi saja 2 3 jenis dok? belum lagi batang buruk, rempeyek, tumpi, pisang salai, ntah apa2 lagilah. variety jugak

roshaizul said...

faiz,
aku sihat, kau?

tata,
ada la juga sikit sikit

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin