Pages

Saturday, October 31, 2009

Keputusan Nombor Ekor 4D dan 6D

Lama sudah aku perasan perkara ini. Semenjak dari aku mula pandai membaca akhbar dan tahu apa itu nombor ekor. Jika dulu, keputasan nombor ekor ini akan terpampang kecil sahaja di ruangan belakang akhbar. Tetapi, kini iklan keputusan nombor ekor melalui sms menjangkau 2 setengah mukasurat.

Aku tak kisah jika iklan itu dipaparkan di surat khabar cina, india atau inggeris. Tetapi, iklan itu ada di dalam akhbar Bahasa Melayu paling popular!!! Biasanya di Malaysia orang Melayu adalah beragama Islam. Juga, Islam mengharamkan perjudian. Erm...


3 comments:

Muhaimin said...

tu la pasal...mende2 ni xleh nk bendung dah...dah byk sgt...tamb, iklan merupakan salah satu cara nk dptkn keuntungan pihak akhbar... so, diorang apa peduli kn...

orangkayabertaqwa said...

Aku bimbang kalau kena saman ekor..

tetiba je sampai surat saman kat rumah.. hangus 2-3 ratus...

BAGAK said...

mungkin editor dan pengerusi syarikat bukan orang ISlam

jadi dia tak kisah halal haram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin