Monday, March 22, 2010

Urat Melekat Di Tulang Belakang


 *gambar dari http://biologijaka.blogspot.comhttp://biologijaka.blogspot.com

Kisah ini dialami oleh mak saudara sebelah bini aku. Beliau menceritakan kepada bini aku dan bini aku menceritakan kepada aku. Manakala aku pula menceritakan kepada kau semua. Harapnya ia menjadi iktibar kepada semua.

Pada suatu hari yang nyaman dan mendamaikan, mak saudara sebelah bini aku mengalami sakit pinggang. Lalu, beliau pergi berjumpa tukang urut yang tersohor di sebuah pekan satelit di Kuala Terengganu. Harapan beliau, apabila sudah diurut tukung urut tersohor itu, maka sakit pinggang beliau pun akan hilang bak angin lalu.

Namun, harapan tinggal harapan. Bukan angin yang lalu, tetapi ribut taufan yang melanda pinggang beliau. Kesakitan pinggang beliau semakin teruk, tak tertanggung oleh beliau. Lalu, beliau pergi ke sebuah klinik yang tersohor juga di bandar Kuala Terengganu.

Apabila doktor membuat pemeriksaan, beliau mendapati urat mak saudara sebelah bini aku telah melekat di tulang belakang beliau. Kata doktor lagi, mujurlah mak saudara sebelah bini aku cepat berjumpa beliau, jika tidak, beliau boleh lumpuh!

Kelihatannya seperti kelakar tajuk post ini. Tapi kau perlu mengambil serius akan perkara ini. Ingat! Jangan urut sebarangan!

No comments: