Saturday, March 20, 2010

Penunggu Gunung Raya

*Gambar diambil dari http://mrdzy.blogspot.com/

Pat pat
Siku lipat
Siapa cepat
Dia dapat

Bait lagu di atas aku rasa biasa sahaja sebelum ini. Tetapi sejak menonton rancangan Penunggu Gunung Raya setiap Khamis jam 9.30 malam, rasa semacam juga bila mendengar lagu tersebut.

Jujur, aku jarang sekali mengikuti rancangan tv, baik tempatan atau pun luar. Tetapi, drama seram tersebut berjaya membuatkan aku ternanti-nanti episod seterusnya! Jujur juga, selain drama Penunggu Gunung Raya, aku turut pernah melayan cerita Nur Kasih. Hohohohohoho.

Buat pengetahuan kau semua, kedua-dua rancangan kegemaran aku diterbitkan oleh FilmScape. Ternyata drama mereka begitu berkualiti.

Pada aku, Penunggu Gunung Raya tidaklah begitu seram, hantunya semacam menggelikan hati, terutama watak hantu bernama Dayak. Tapi, cerita tersebut sangat menarik jalan ceritanya hinggakan aku tidak mampu untuk mengagak apa yang akan terjada pada episod seterusnyanya. Juga, gambar yang diambil turut menarik pada hemat aku. Agak revolusionari berbanding drama Melayu yang lainnya. Sinematografi yang sangat mencengkam.

Kalau kau nak kelainan pada drama Melayu, kau harus tonton Penunggu Gunung Raya...

2 comments:

Unknown said...

thanks for the backlink.. ramai datang dari blog ni. tq2~

roshaizul gagah said...

takde hal bro. aku dah cilok gambar ko, mesti bagi kredit. hehehehe