Thursday, December 15, 2011

Pulau Pinang 3: Restoran Original Penang Kayu Nasi Kandar

Usai bergembira dan berfoya-foya di Queensbay Mall, kami  mampir sebentar di Restoran Original Penang Kayu Nasi Kandar. Tapau lauk nasi kandar.


Aku tak pasti secara tepat lokasi restoran ini. Maklumlah, pertama kali di Pulau Pinang. Hahahahaha

Menariknya, kena beratur untuk beli makanan.



Kalau aku, memang tak sunggup nak beratur! Nasib baik ada abang-abang ipar yang sanggup beratur. Huhuhuhuhu.

Aku difahamkan memang biasa di mana-mana restoran nasi kandar yang sedap, kau kena beratur untuk membeli.

Balik rumah, terus makan nasi kandar. Esoknya, ada yang mengadu sakit perut. Barangkali tak biasa dengan masakan mamak yang berempah dan pedas. Nasib baik perut aku dah tahap imun. Kalau kayu celup tepung boleh dimakan, pasti aku sudah mencubanya. Hahahahaha.

No comments: