Monday, December 19, 2011

Pulau Pinang 8: Episod Akhir

Biasanya kalau drama bersiri ada 13 episod. Akan tetapi, kerana ini bukan drama bersiri, ia hanya 8 siri episod sahaja. Juga, inikan blog aku, suka hati akulah nak buat berapa episod pun. Hahahahahahaha

Hari terakhir di bumi Francis Light si penipu. Hajat ingin menaiki feri, akan tetapi memandang agak lewat bertolak, hajat itu dibatalkan sahaja.

Seperti perjalanan pergi, melalui Kulim - Baling, pemandangan sangat menarik.


Jalan terus tanpa henti. Berhenti di Titiwangsa. Berehat. Qada' Hajat. Menikmati pemandangan puncak yang menakjubkan. Menikmati suasana yang nyaman pada jam 1.00 petang.




Usai makan, jalan terus lagi ke Bukit Bunga. Isi petrol juga membeli-belah. Melihat suasana di Bukit Bunga, ada iras Air Hitam di Johor.





Demam Angry Bird sekarang ni. Selipar Angry Bird pun ada. Tak lama lagi ada agaknya spender Angry Bird. Argh! Biarkan sahaja burung itu marahkan babi. Perjalanan kami masih jauh lagi.

Destinasi seterusnya di Masjid Pekan Jabi. Jamak akhir + qasar. Zohor + Asar.




Tiba di Setiu lebih kurang jam 6. Perjalanan aku diteruskan ke Kuala Terengganu dan seterusnya ke Dungun. Aku sampai Dungun kurrang lebih jam 10 malam. Aku tersepa.

Tamat memori Pulau Pinang 2011. Aku tak tahu bila lagi aku akan ke sana. Harapnya aku akan kembali lagi ke sana. Tak puas lagi pusing Penang!

No comments: