Pages

Thursday, August 13, 2009

Iklan Yang Menjengkelkan

Telah menjadi perkara biasa di politeknik Dungun. Dalam seminggu paling kurang ada satu risalah iklan seminggu. Iklan jual tanah, iklan jual rumah, iklan pinjaman peribadi, iklan kereta, iklan insurans/takaful, iklan MLM, dan berbagai lagi. Itu belum dikira lagi dengan ejen yang naik ke pejabat menjual kad kredit, insurans/takaful, kek, buku, majalah dan sebagainya.

Terkadang-kadang, aku menyampah tengok iklan-iklan ini. Tak semua, tapi ada beberapa. Terutama sekali iklan MLM dan insurans.

Tapi, semumur hidup aku, iklan di bawah ini yang paling aku menyampah. Tak tahu kenapa. Ia kelihatan begitu menjengkelkan dan keji. Kau rasa macam mana?


12 comments:

en_me said...

menyamfahhh kannns abang jam itteww..

oranglidi said...

bangkai.. maen Tuhan pulak..

manusia2.. nak untung punya crite.. suka2 je..

masrulMastura said...

bodohnya org ituu..membodohkan diri sendiri..betapa ceteknya ilmu maketing dia..uwekkk

adanz said...

byk la kau punyer jambatn tuhan... dapat kat aku aku bakar je iklan ni ngan org yg edar sekali! huh!

♥ PinK HeL ♥ said...

tak agak2 punye iklan..buduh!

roshaizul said...

wooo wooo, harap bertenang. semua orang marah nampaknya. jadikan ia teladan. jangan kau buat ayat iklan sebegitu...

OrangKayaBertaqwa said...

Bang, yang lain nak menyampahs tu xfer, tapi jangan jadi sampah masyarakat. tong sampah jer yang nak terima sampah jenis ni..

P/s: Almarhum Ust. Asri Ibrahim Rabbani tu client Prudential BSN Takaful tau. Adalah pusaka RM100K untuk ahli keluarganya.. Penting tau Takaful & Medikal Card. hehehe.. iklan khidmat masyarakat ni..

zairi said...

eh..salesman bleh naik sampai opis politennik ke? tapi sejak2 ni dah mula ada flyers macam ni kat tangga masjid. tapi macam dalam gambar tu belum ada lagi la. melampau sangat sampai kait nama tuhan plak.

roshaizul said...

luqman,

aku tahu takaful tu bagus. tapi kadang-kala "approach" agen yang membuatkan orang merasa jengkel.

zairi,

demi duit, orang sanggup buat apa saja

orangkayabertaqwa said...

Aku setujuz dgn en. ijam... sbb tu aku tak pernah paksa sesiapa untuk ambil takaful..
tapi bila difikir2 balik.. kerana aku tahu ubat demam tu baik untuk kesihatan anak aku, maka aku paksa dia makan ubat tu. demi supaya dia sihat.
Dah aku jugak tahu kebaikan takaful untuk masa depan kita, kenapa tak leh nak paksa beli yer? ko ada jawapan ke? sebab aku memang TAK SUKA nak paksa orang menyimpan dalam takaful.. huhu..

pB said...

iklan apa tu ???

Sylarius said...

Macam pundek iklan dia. Suka-suka dia je claim tau pasal rezeki dari Tuhan. Dosa dengan pahala sendiri pun tak tau, dapat tau tentang rezeki orang pulak. Haram jadah punya iklan.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin