Wednesday, July 14, 2010

Bisnes Yang Lumayan

Hujung bulan lepas, aku ke Shah Alam, menghantar anak saudara aku ke majlis perkahwinan beliau. Lalu, sempat juga aku bersiar-siar sekitar Kuala Lumpur.

Aku dibawa ke Jusco Taman Equin. Sebetulnya, aku tidak tahu secara tepat lokasinya. Hanya mengikuti sahaja abang ipar aku yang sudah lama berkelana di Bangi.

Pada pintu masuk Jusco Taman Equin, terdapat sebuah kolam yang dipenuhi ikan. 


Sebagai orang kampung, terdetik juga dalam hati aku. "Apa kejadahnya bela ikan dalam shopping complex?" Rupa-rupanya ia adalah Fish Spa.


Murah sahaja Fish Spa ni. Hanya RM5 bagi 10 minit kau memberi ikan 'makan' kaki kau.


Sebenarnya, ikan tersebut tidaklah memakan kaki kau seperti mana ikan pirana membaham mangsanya. Ikan-ikan itu akan makan sel-sel kulit mati di kaki kau. Kiranya, kalau kaki kau busuk, banyaklah ikan akan mengerumuni kaki kau. Macam kaki aku di atas, tidak berapa busuk, itu pasal la ikan tak berapa banyak nak makan kaki aku. Hahahahaha

Bisnes Fish Spa ni memang untung. Kau hanya perlu modal ikan dan kolam. Kemudian, amat pasti ikan itu kau tak perlu bagi makan. Malahan, kau yang akan dibayar apabila sesorang memberi ikan kau makan.

Erm...ada erfikir juga ni...

2 comments:

en_me said...

spa ikan kat tesco plentong dah tutup abang jam.. uhuhu

roshaizul gagah said...

sebab tauke dah kaya! huhuhuh