Pages

Tuesday, February 15, 2011

Aku Tertipu. Cis!

Dalam sebulan ni, aku sudah 2 kali tertipu tatkala membeli e-buku perniagaan internet. Ada pro, kontra, sempadan dan tauladan dalam kejadian tersebut. Hanya Allah yang tahu. :-)

Buku pertama berkenaan proses jual beli di Mudah.my. Versi pertama e-buku tersebut adalah dalam bentuk audio oleh Raja Kamil. RM10 sahaja aku beli waktu itu. Memang sangat berbaloi dengan harga pada waktu itu. Aku kira sekitar tahun 2009 aku beli produk tersebut. Terima kasih Abg Raja. :-)

Baru-baru ini aku beli e-buku yang bertajuk lebih kurang Panduan Mudah.My. Tidak berbaloi rasanya membeli e-buku tersebut, kerana kandungannya hampir 100% sama dengan produk yang aku beli tahun 2009. Aku terbeli e-buku tersebut kerana penulisnya adalah berbeza, tapi, hampeh...isi kandungan sama.

Kalau kau rasa kau nak berniaga di Mudah,my, tak payah susah-susah beli e-buku. Aku boleh ajarkan kepada kau dengan percuma dalam tempoh kurang 1 jam.

E-buku kedua yang aku beli bertajuk Rahsia Pelabut Internet Terbongkar. Pada video pemikat jualan, penulis mendakwa menulis e-buku tersebut dalam tempoh 2 bulan. Tapi, bila aku beli, e-buku tersebut hanya 18m/s! Cis! Aku boleh menulis nota mengenai Kejuruteraan Loji sebanyak 18m/s dalam tempoh 2 minggu sahaja.

Lebih mengecewakan beliau berpendapat untuk berjaya dalam perniagaan internet, kau perlu bermodal besar sehingga RM850 (lebih banyak lebih baik) untuk outsource perniagaan. Owh!

Tapi, dah terbeli, nak buat macam mana kan. Cuma, perlu berhati-hati pada masa akan datang. Dan yang pasti, aku tak akan beli e-buku oleh 2 penulis tersebut.

Apa-apa pun, tatkala membeli aku perlu lebih bertenang dan tidak gelojoh. Hahahahaa

2 comments:

en_me said...

me x penah beli e-book lagikk.. ihiks

roshaizul said...

?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin