Tuesday, July 01, 2014

Hola West Bukan DI Hawaii

Nama stail macam Hawaii gitu, tapi mungkin tiada di Hawaii. Pastinya berada di Dungun!

Ini kedai makanan barat yang terbaik aku kira di Dungun. Lama sudah kedai ini. Rakan-rakan setempat kerja sering memberi 4 thumbs up (termasuk ibu jari kaki) kepada kedai ini. Lalu, kami mencubanya pada suatu hari itu.



Hanya makanan barat dijual di sini. Grill, steak, roti john dan burger antara menunya. Barulah aku tahu apa beza daging grill dan steak apabila tiba ke kedai ini. Nak tahu apa bezanya? Sebab hari ini aku malas taip panjang, jadi, silalah kau pergi ke Hola West Dungun untuk mengetahuinya. Hohohoho

Aku memesan daging grill sahaja. Sos kuahnya memang sedap. Persembahan hidangan juga menarik. Tidak hairanlah kerana chefnya diberitakan adalah pensyarah kulinari UiTM Dungun. Fuh, pensyarah yang masak, memang sedap! :-p




Banyak juga air yang istemewa di sini. Aku lupa apakah namanya. Tapi, kebanyakan air stail macam cocktail agaknya. Juga, airnya minumannya sangat kena dengan hidangan di sini. Air-air minuman di sini kebanyakkannya kombinasi manis-masam. Jadi bila, muak makan daging, air minumannya boleh mengimbangi rasa muak tersebut.



Hiasan kedai pula sederhana, tetapi hebat. Dari luar nampak macam kedai buruk sahaja. Tapi, bila masuk dalam, buruk itu sebenarnya dibuat-buat bagi menggambarkan suasana kesederhanaan dan kekampungan. Memang menarik.



Ok. Kedai ini terletak di pesisir jalan pantai Dungun. Kalau dari UiTM Dungun jaranknya lebih kurang 2km sahaja. Boleh cuba untuk menikmati hidangan barat yang terbaik di Dungun hasil tangan chef pensyarah!

No comments: