Monday, January 01, 2018

Pes Mee bandung Agromas

Sebagai penggemar mee bandung muar, aku merasa tekanan kerana mee itu tiada di Dungun.

Kalau balik Johor, sempatlah juga aku merasa mee bandung di Bandar Tenggara, Ayer Hitam atau Parit Raja. Walaupun kurang setanding dari yang asli di Muar, ia masih pada skala tahap sedap.

Di Dungun, ada jual mee bandung di kedai tomyam, tapi rasanya jauh berbeza dari rasa mee bandung dalam kepala otak aku.

Mujur pada zaman IT, zaman teknologi ini, ada jual pes mee bandung muar. Ia tidak setanding dengan yang asli, tapi cukup sekadar melepad rindu.



Ini yang dah siap. Satu pes tu boleh dapat 4 mangkuk macam ni. 3 mangkuk aku bedal. Semangkuk je aku bagi Pn. Nurul.


Jenama Agromas. Boleh didapati di pasar raya besar atau Agrobazar atau pasar tani.


Ini bungkusan pesnya.



Jangan risau kalau kau tak pandai masak. Arahan disediakan. Kau cuma perlu pandai membaca.

Kalau lihat kandungannya, memang rosak rancangan diet aku. Minyak sawit dan gula adalah ramuannya yang paling utama.

---

Post ini asalnya aku letak dalam Facebook aku. Kemudian, ada komen-komen kawan-kawan Johor yang letak gambar mee bandung Muar yang original. Pergh! Ngences!




No comments: