Monday, January 15, 2018

Lost In Sekutland



Aku kenal Irwan Dahnil ni lama dah. Aku rasa masa tahun 2010. Dia ada jual e-book SMS Marketing kalau tak silap aku. Dan aku jadi agen affiliate e-book itu.

Walaupun aku kenal beliau, aku tak rasa beliau kenal aku. Macam aku kenal Najib Razak. Kau pun mesti kenal Najib Razak. Tapi, belum pasti Najib Razak kenal kau kan?

Kalau kau merasakan buku ini adalah buku travelog yang biasa, kau silap. Buku ini bukan travelog. Buku ini lebih kepada pengalaman penulis tinggal di Scotland.

Ini buku keempat seumpama ini yang aku baca. Aku pernah baca trilogi tulisan Mohd Fudzail Mohd Nor. Kisah seorang anak Felda Keratong yang menyambung pengajian di New Zealand. Trilogi travelog itu diceritakan dalam bentuk novel.

Menariknya buku Lost in Sekutland ini pula, ia merupakan catatan ringkas dan tips untuk menetap di luar negara. Kau boleh baca dalam keadaan santai. Ayatnya tidak kompleks. Ringkas sahaja. Anak kau yang darjah dua pun aku percaya boleh membaca buku ini dengan baik.

Aku tidak berhasrat untuk membocorkan sedikit kandungan buku ini. Elok kau dapatkan sendiri. Aku malas nak taip dah ni sebenarnya. Aku beli buku ini di Kedai Buku SMO.

Oh ya, sebelum penamat post ini, kau boleh follow Irwan Dahnil ni. Dia ada buat servis semacam pemandu pelancong di Eropah. Kalau kau ada duit lebih atau nak tambah pengalaman, boleh PM terus beliau untuk melancong secara santai ke Eropah.

Aku ada cadang juga nak pergi melancong ke sana. Tapi, aku marhaen, duit sikit, jadi aku share sahaja info ini kepada kau yang kaya. 
---
p/s:
1. Post ni aku rembat dari page Bacalah
2. Boleh baca catatan kembar penulis di http://www.irwandahnil.com/

No comments: