Pages

Tuesday, August 26, 2008

Roshaizul Nizam Dah Besar Nanti Nak Jadi Apa?

Itulah pertanyaan yang agak sering diajukan oleh cikgu-cikgu aku dulu. Berikut adalah antara jawapan aku
  • Bomba
  • Polis
  • Askar (sojar)
  • Juruteknik
  • Jurutera
  • Drebar kapal (kapten kapal laut)
  • Drebar kapal terbang
  • Ustaz

Dalam banyak-banyak kat atas tu, satu pun aku tak pernah buat! Isk..isk..isk..
Berikut pula antara pekerjaan yang pernah aku lakukan
  • Kerja kilang
  • Jual buah (bukan buah yang "itu", buah-buahan la..)
  • Pekerja ladang

Berikut pula kerja part-time yang pernah atau yang sedang aku lakukan

  • Jual insurans
  • Jual kerepek
  • Logo Designer
  • "Cap Ayam" Flash Animator
  • Ejen skim cepat kaya
  • Multi Level Marketing

Dan akhirnya kini aku hanya menjadi pensyarah politeknik...

2 comments:

en_me said...

me ingat 'penceramah politik' gittewww.. takper bro, rejeki, jodoh, ajal maut sumer tewww Allaht tentukan.. moga ko bergombira selalu.. salammmz

roshaizul said...

penceramah politik? huhuhuhuhuh. aku ada gaya macam pak lah ke?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin