Sunday, April 11, 2010

Contoh Esei PTK Untuk DH41

Gambar aku ambil dari http://anak-reformasi.blogspot.com. Barangkali beliau ambil imej tersebut dari http://www.itsptk.com/

Mengikut pengalaman aku, agak sukar juga untuk mencari nota atau contoh esei untuk Peperiksaan Tahap Kecekapan (PTK) bagi pensyarah politeknik dan kolej komuniti (DH41).

Lupakan saja pandangan negatif kau tentang PTK. Manusia sudah ke bulan, takkan kau harus senantiasa melukut di tepi gantang? Bak kata bijak pandai, kalau kau mahukan bintang, sasarkan ke bulan. Kalau tak dapat bulan, bintang kau boleh gapai.

Ah! Lupakan saja madah pujangga tersebut. Pada post kali ini, aku bermurah hati berkongsi dengan kau semua dua esei PTK yang aku tulis. Tidaklah cemerlang, sekadar dapat tahap 3. Tetapi, sekurang-kurangnya boleh menjadi panduan kau.

Tajuk 1: HUBUNGAN LATIHAN INDUSTRI DENGAN PENINGKATAN KEMAHIRAN PELAJAR DAN LANGKAH-LANGKAH PENAMBAHBAIKAN DALAM PELAKSANAAN LATIHAN INDUSTRI DI POLITEKNIK SULTAN MIZAN ZAINAL ABIDIN (PSMZA)
Sila muat turun DI SINI



Tajuk 2: LANGKAH-LANGKAH YANG TELAH DILAKSANAKAN DAN CADANGAN MEKANISME BARU BAGI MEMASTIKAN PELAJAR MENDAPAT FAEDAH DARIPADA KURIKULUM YANG RELEVAN DENGAN KEHENDAK PASARAN DAN PERKEMBANGAN TEKNOLOGI
Sila muat turun DI SINI

Harap kau gembira dengan sumbangan aku yang tidak seberapa ini. Kalau kau mahu mengupah aku pun, boleh saja, tapi bergantung kepada kelapangan aku. Juga, aku tidak menjamin kau dapat tahap 4, hanya tahap 1 aku berani jamin. Hahahahaha 

No comments: