Pages

Thursday, May 23, 2013

Pajak Gadai Ah Wang dan Optical Brain

Kalau kau ke Terengganu cuti sekolah akan datang, jangan kau lupa untuk bertandang ke Pasar Besar Kedai Payang. Ini kerana, mungkin itu kali terakhir kau berkunjung ke sana. Sebab, dengar cerita Menteri Besar Barisan Nasional itu bercadang untuk merobohkannya dan menggantikannya dengan yang baru. Hahahahaha

Ok, sebetulnya bersebelahan Pasar Besar Kedai Payang ada satu semacam deretan kedai pusat beli belah yang baru. Aku tak tahu apakah namanya, maaf. Tapi, yang nyata kalau kau dari arah Istana Maziah atau Syahbandar, kau akan ternampak satu papan tanda yang amat besar!


Dari jauh yang jaraknya 200 meter, kau boleh lihat dengan jelas papan tanda itu. Lagi mencuri tumpuan, warna yang garang, kombinasi merah dan kuning mengujakan bahagian "Optical Brain" otak orang yang melihatnya. Hal ini seterusnya membuatkan mata terpaku ke papan tanda itu dan membaca apa yang tertulis pada papan tanda itu.

Lagi menagkap "Optical Brain" adalah perkataan AH WANG. Dan, ada semacam nota kaki "Kedai Pajak Kami Juga Dibuka Pada Setiap Hari Jumaat".

Aku tidaklah begitu mahir tentang teori "Optical Brain" ini. Yang au pasti, kebanyakaan syarikat pengiklanan profesional menggunakan teori ini untuk menarik pengguna/pembeli.

Dengan lokasi yang strategik, kaedah pengiklanan yang baik, aku rasa kedai pajak ini lebih berjaya dari kedai pajak Ar-Rahnu.

Belajar sesuatu?

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin