Thursday, June 06, 2013

PERKAYA Inn, Marang

PERKAYA, singkatan kepada Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim Terengganu (aku tak berapa pasti, mungkin la kot)

Dinaungi oleh sekumpulan ahli politik dan usahawan tempatan, PERKAYA juga mendapat tajaan dari MAIDAM.

Akan tetapi, atas inisiatif sendiri, PERKAYA juga membina semacam rumah inap yang disewa kepada orang luar. Rumah inap ini diberi nama PERKAYA Inn. Dengan hanya sewa sebanyak RM50 semalam, ia sangat berbaloi!

Pintu masuk. Ambil gambar malam. APTB!

Biliknya memang luas. Kalau setakat 10 orang dewasa memang selesa. Bilik dilengkapi 1 katil queen, 1 katil bujang, satu set meja makan, satu almari, satu meja solek, satu televisyen, satu rak televisyen, penyaman udara, cerek elektrik dan peti ais. Juga, dilengkapi satu bilik mandi dan satu tandas.






 Juga, disediakan juga kopi segera untuk dua orang. Sama standard macam hotel! Tapi, kalau kau duduk 10 orang, lapan orang lagi kena minum kopi kat luar. Hahahahaha

Ada lapan bilik kesemuanya di sini. Selain penginapan bilik, ada juga disediakan penginapan dorm. Ada dua dorm yang boleh memuatkan 20 orang pada setiap dorm.

Selain bilik dan dorm, masih dalam kawasan yang sama, ada semacam mini dewan. Dalam satu bangunan dengan mini dewan itu terdapat juga mini dewan makan. Jadi, kalau nak buat aktiviti macam kem motivasi atau sebagainya untuk 40 orang lebih, boleh saja di buat di sini.

Semua yang di atas, aku cerita yang bagus. Tapi ada yang tak bagus. Yang tak bagusnya, PERKAYA Inn ni terletak dalam kawasan PERKAYA. Jadi, kau tak boleh keluar masuk antara jam 12 malam hingga 6 pagi. Sebab masa tu pintu pagar berkunci. Tapi, jika kebetulan pakcik yang jaga pintu pagar tu masih berjaga, atau terjaga, atau kau kejutkan dia, boleh saja kau keluar jam 2 pagi.

Ok, suka tak dengan tempat ni? Kalau suka, dengan bersegera hubungi nombor di bawah.



No comments: