Wednesday, March 12, 2014

Cara Mudah Download Video Youtube

Ini merupakan cara yang mudah untuk dowload video youtube. Tanpa plugin. Tanpa software. Tanpa add ons. Kalau kau tahap buta IT macam aku, boleh guna cara ini.

Bahan-bahannya.

Cara-caranya.
1) Rebus Youtube hingga mendidih. Buka Youtube. Cari video kesukaan kau. Video Mawi ke, video Siti Nurhaliza ke atau video teori konspirasi pesawat MH370.

2) Copy link video youtube tersebut.

3) Buka keepvid. Paste link youtube dalam ruangan yang disediakan. Kemudian klik DOWNLOAD

4) Akan ada security reminder oleh java. Klik sahaja run. Kalau kau tiada Java dalam pc kau, takkan keluar pop up ni. Kena download java dulu.

5) Kemuadian, akan ada pilihan kualiti dan format video. Pilih sahaja yang mana kau suka. Video berkualiti biasanya saiz fail agak besar.

Zaman aku belajar dulu, youtube takde lagi. Kalau ada memang aku dapat anugerah dekan 10 semester berturut-turut agaknya. Hohohoho.  Senang sebenarnya nak belajar pelbagai perkara dalam youtube. Banyak penerangan konsep dan aplikasi yang dikongsi oleh pengguna youtube seluruh dunia.

Juga, senang untuk kau muat turun dan menjadi lanun cetak rompak lagu. Dengan keepvid, kau boleh juga donwload audio sahaja. Tak macam dulu-dulu. Kena tunggu radio main lagu kesukaan kau, kemudian kena rekod pakai kaset.

Ok, itu sahaja. Nak masuk mengajar pula ni. Hohohohooh

Selamat mencuba!


1 comment:

Anonymous said...

Lama tak update.. bosan bila buka blog, xde update..

update please