Pages

Sunday, March 09, 2014

Jualan Penghabisan Stok Mizi Sport Kuala Terengganu

Misi asalnya untuk mencari glove untuk anak saudara aku. Katanya, beliau mewakili sekolah sebagai penjaga gol. Pihak sekolah tidak menyediakan glove. Lebih haru, di Bentong sukar untuk mencari kedai menjual goalkeeper glove untuk kanak-kanak 12 tahun.

Lalu, Sabtu lepas aku menjalankan misi mencari glove. Kedai pertama aku pergi, Mizi Sport. Berhampiran Kolej Komuniti Kuala Terengganu dan Stadium Sultan Ismail Nasirududdin Shah. Terpampang depan kedai "JUALAN PENGHABISAN STOK. POTONGAN 60%".

Pn. Nurul terus rambang mata. Aku, tenang-tenang sahaja. Hahahaha. Terus aku cari glove. Saiz 5. Malangya tiada. Yang ada hanya saiz 4. Itupun tinggal satu dan keadaannya tidaklah begitu baik.

Sekonyong-konyong aku nak meninggalkan kedai, penjaga kedai terus pancing aku. "Tengok-tengok dulu la bang barang lain. Murah ni. Potongan harga 60%. Pastu, beli 2 percuma 1!"

Aku terpengaruh. Terus ambil t-shirt 3 helai. Pn Nurul pun terpengaruh. Sambar selipar. Aku makin terpengaruh, sambar seluar jeans. Pn. Nurul tak mahu kalah, turut sambar seluar jeans dan beg!

Hohohohoho.

Sambil memilih, aku sempat berbual-bual dengan penjaga kedai. Katanya, kedai di Kuala Terengganu di tutup kerana ingin mengukuhkan bisnes di Lembah Kelang. Juga, katanya, jualan murah ini akan tamat hujung bulan ini.

Jangan lambat. Nanti tak dapat! Aku pergi tempoh hari pun banyak barang habis. Seluar jeans saiz 34-38 dah macam tak ada. T-shirt saiz M pun dah tak banyak.





No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin