Pages

Thursday, April 24, 2008

Cabut Gigi

Aku: Argh!!! Gigi aku berlubang!!!
Stim: Gi la cabut, bongok!
Aku: Sakit ke Stim?
Stim: (Dengan nada menakutkan) Pergh!!! Sakit giler siut!
Aku: (Dengan nada cuak) Ye ke?
Stim: Betul beb. Paling sakit masa dia taruk bius
Aku: Rasa camna?
Stim: Tak terbayang beb! Dia akan cucuk jarum kat gusi ko. Dalam giler. Pastu...
Aku: Pastu apa?
Stim: Kebas beb, rasa bengkak je mulut ko.
Aku: Then?
Stim: Doktor akan suruh relek 5 minit jap. Pastu baru dia cabut
Aku: Sakit ke?
Stim: Tak, sebab dah bius kan. Tapi 5 minit lepas gigi ko kena cubut, bius hilang, masa tu....pergh! Tak terbayang sakitnya...
Aku: Gulp!!!

Malam selepas perbualan tersebut, aku terus pergi ke Klinik Pergigian Norlela. Klinik tersebut di Jalan Bunga Raya, dekat dengan Jalan Melati, Dungun




Orang tak lah begitu ramai. Sambil menunggu giliran, aku tengok TV dan baca majalah Mingguan Wanita (sedap juga majalah ni). Tiba-tiba (jeng jeng jeng)

Nurse: Roshaizul Nizam
Aku: Ye, saya lah orangnya
Nurse: Jemput masuk

Aku pun masuk bilik "pembedahan". Huhuhhuhu

Doktor Norlela: Sakit gigi ke?
Aku: Sakit. Tapi tak la sakit sangat. Denyut sikit-sikit je. Rasa-rasa dah berlubang dah gigi saya ni
Doktor Norlela: Kat mana tu?
Aku: Gigi geraham, belakang bawah kiri.
Doktor Norlela: Meh saya tengok

Doktor pun membelek-belek gigi aku

Doktor Norlela: Oooo...dua batang ni yang rosak. Yang belakang sekali dan yang depan dia.
Aku: Jadi, nak buat macam mana?
Doktor Norlela: Cabut yang depan dulu la.
Aku: Bereh

Doktor pun membius mulut dan gusi aku. Tak lah sakit sangat (haram jadah ko stim!!!). Kemudian, doktor suruh aku lepak luar lima minit. Lepas lima minit, doktor panggil aku masuk. Terus dia cabut gigi aku, memang tak rasa sakit, sebab mulut aku kebas.

Doktor Norlela: Ok, siap!
Aku: Sebatang je?
Doktor Norlela: Eh, satu-satu la. Bahaya cabut dua gigi sekaligus
Aku: Heheheheh. Ok. Err...boleh saya ambil gambar gigi berlubang saya tu?
Doktor Norlela: Ala...boleh bawa balik ni.


Pandangan hadapan




Pandangan isometrik


Pandangan atas


Aku pun bawa balik gigi aku. Nurse bagi aku ubat. Rm41 aku kena bayar. Ok la kan...

Sampai rumah aku tak rasa sakit lagi. Sampai bius habis pun tak rasa sakit sangat pun. Nampak sangat Stim pondan. Sakit sikit dah tak tahan...

p/s: Harap-harap tulisan ini boleh jadi panduan kepada siapa-siapa yang nak cabut gigi di Dungun. Klinik Pergigian Norlela buka setiap hari kecuali Jumaat dari jam 9.00 pagi-1.00 tengahari, 2.oo petang - 4.30 petang, 8.00malam-9.30malam (kalau tak silap aku la). Kalau hendak kepastian, telefonlah klinik tu, 09-8481476

p/s/s: Cabut gigi tak sakit!!!

Tahukah anda? #MPHOnlineMM menyediakan perkhidmatan pembelian buku secara online. Dah cuba ke? Canggih tau!.

6 comments:

kopok007 said...

ko anto kat kedai tomyam balai beso..ko suruh dorang masak tulang ..tp sop gigi ko tu ek

roshaizul said...

tu la pasal. cadang nak wat gitu gok. lagipun kedai tomyam tu depan umah aku je.

tapi gigi itu sungguh nostalgia...

muyyaQ said...

sakit gigi & cabut gigi perkara berlainan tapi berkaitan, gigi kan. haha.

salah cabut gigi boleh membawa maut, sape kate xsakit? sakit la kalau cabut gigi time gigi sakit/gigi rosak gile ..

aku pon tengah sakit gigi. tapi tahan je. aku nye sakit nih xleh cabut camtu je, kene operate. tp nk operate camne? pitis xde.~

Anonymous said...

Mmg jumaat x bukak eh?

Anonymous said...

waa..murah nyee..?? RM41 jeer??
hari 2, cbut gigi geraham gak taoi rm300++ .. dErm..!!

Tulip Merah Sahaja said...

Salam awk...tq sgt for the info...rini sy dpt jgk g klinik temankan ayah yg skt gg sangat...harapkan klinik gigi yg lain xtaula cmne jadi dgn ayah saya nanti...btw tq...sgt berguna ilmu ni :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin