Pages

Monday, April 14, 2008

Dungun Nan Nyaman...

Dungun...
Dulu, tak pernah terbayang di fikiran aku akan kerja di Dungun. Tapi, tah macam mana, aku boleh berada di sini.

Terus terang aku katakan, Dungun adalah tempat yang bagus! Sebab apa aku berkata demikian?

1. Dungun tak ada kesesakan trafik. Rumah sewa aku ke politeknik tempat aku kerja jaraknya lebih kurang 5km. Jadi, kalau aku keluar rumah pukul 7.55 pagi pun, aku sempat lagi nak 'clock-in' sebelum pukul 8 pagi!!

2. Dungun ada pantai. Aku kalu boring tak tahu nak buat apa, aku pergilah ke pantai yang panjang dan banyak kat Dungun ni. Rasa tenang je (jiwanglah pula aku ni). Lagi pun aku rasa pantai kat Dungun ni cantik, laut biru kehijauan. Tapi, agak bahaya kalau nak mandi, pantai Dungun dah banyak makan nyawa. Kalau nak memancing memang sesuai. Sebab pantai dia curam.

3. Dungun bandar ketiga terbesar di Terengganu. Yup, memang betul, tapi pada pandangan akulah. Dungun bandar ketiga terbesar di Terengganu selepas Kuala Terengganu dan Kemaman. Jadi, mudah jugalah aku nak buat apa-apa urusan. Nak ke bank ke, buat kad pengenalan ke, dan sebagainya.

4. Ikan segar. Kalau kat kampung aku, ikan yang dijual di pasar mata dah merah, keras semacam je. Kalau makan rasa masin. Ini mungkin disebabkan kampung aku sangat jauh dari laut (kira-kira 80km). Tapi kat Dungun ni, ikan segar-segar belaka. Makan pun rasa manis. Isi ikan pun rasa gebu...

p/s: Itu je kot. Kalau ada lagi akan bersambung dalam bahagian ke dua

2 comments:

AbgKuala said...

Dungun memang nyaman. Aku bangga dng tanah tumpah darahku ini. Sbg warga dungun, aku ucapkan selamat bermastautin disini. Perjlnan idup kite terbalik la....aku Dungun - JB. Tp tu 10 thn yg dulu. Skrng dh kt S'wak....mengenal tempat org lain plak. Paper hal pun slamat menjadi warga dungun......

roshaizul said...

tq bro, jengok2 la blog ni sellu. bole hilang rindu pada dungun

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin