Wednesday, July 02, 2008

Giant Penipu!!!

Selain menjadi seorang tokey kerepek, aku juga merupakan seorang tokey air di pejabat aku. Kesian peti ais kat pantry tuh, daripada biar kosong, baik aku letak air kotak/tin dalam tuh. Sape-sape yang haus boleh bukak peti, masuk duit RM1 pastu amik je apa-apa air dalam peti tu (tapi amik satu jer la. kalau nak 2, masuk RM2. ada paham?)

Jadi, aku mendapat bekalan air ni dari banyak tempat. Nirwana Dungun, You Hoe Dungun, Mydin Kuala Terengganu atau Giant Kuala Terengganu. Jadi adalah satu hari tu aku pergi Giant Kuala Terengganu, sebab awek aku kata kat Giant tengah sale (awek aku ni cukup cergas pasal sale ni).

Memang betul ada sale! Huhuhuhu. Ada tanda harga di situ menunjukkan


Season
asian drinks
300ml (assort)
1 for Rm 0.99
6 for RM 4.99



Green Love
asian drinks
(asst flavours)
12's x 320 ml
RM 9.99

Aku dengan gelojohnya mengambil


24 (1 karton) Seasons Cincau
12 Seasons Water Chesnut
12 Seasons Rose Soya With Selasih
24 (1 karton) Soytalk Soya Milk
8 Green Love Wheatgrass
8 Green Love Sour Plum
8 Green Love Syrup With Lemon Juice
24 (1 karton) Green Love Asam Jawa

Aku menjangkakan dengan harga yang dipaparkan aku akan membayar sebanyak lebih kurang RM100. Tapi bil menunjukkan RM110. Aku keliru. Aku teliti balik resit. Cis!!! Aku tertipu. Aku gi jumpa awek casher tadi.

Aku: Kak. Apsal harga dia jadi RM110? Saya kira RM100 kalau ikut tanda harga.
Awek Casher: Dok tahu la. Saya cume scang, sistem yang bagi harga. Cuba tanya ketua casher

Aku pun gi jumpa ketua casher.
Aku: Kak. Apsal harga dia jadi RM110? Saya kira RM100 kalau ikut tanda harga.
Ketua Casher: Sistem yang bagi harga...
Aku: Kat papan tanda tulis air Green Love (asst flavours) 12 for RM9.99. Saya beli 24, jadi harga dia patutnya RM19.98. Ni tak, dia kira berasingan 8 Wheatgrass, 8 Syrup dan 8 Sour Plum. Dan dia kira 8xRM0.99x3. Sefaham saya "asst" bermaksud pelbagai, jadi saya rasa saya boleh campur untuk dapat harga 12 for RM9.99.
Ketua Casher: Eh, dop gitu. 12 tu kena dari jenis yang sama. Dok leh campur-campur.
Aku: Owh! Ye ke? Tanda harga mengelirukan!
Ketua Casher: Minta maap banyok-banyok. Tu kerje bahagiang grafik harga.
Aku: Dah akak tak leh wat apa-apa?
Ketua Caher: (geleng-geleng kepala)

Aku bengang. Kalu aku jumpa artis grafik harga, mesti dia salahkan orang lain. Dan orang lain tu pun akan salahkan orang lain. Last-last nanti, Pak Lah yang salah. Huhuhuhuhuhuh

p/s: Giant yang salah ke atau aku yang salah? Kalau aku, aku kata Giant yang salah. Sebab ni blog aku. Suka hati aku lah. Huhuhuhuhuhuh (dengan nada jahat lagi bengis serta kejam)

5 comments:

Anonymous said...

Bagus jugak bila rajin check balik bill pastu banding balik dengan yg asal ni kan.

Tapi aku tak sedetail kau.

Anonymous said...

huhuhuhu,
bab harga ni aku memang detail sket. sebab bapak aku adalah seorang peniaga buah-buahan yang berjaya. jadi, dia selalu ajar aku untuk psiko customer melalui tanda harga pada barang...
jadi, bila aku jadi customer, aku akan berhati-hati supaya tidak di'psiko' oleh tanda harga!!!

Syam said...

ceit...memang penipu bro. ini dikira taktik keji ni.

cheers,

syam @ http://aeropama.com

Anonymous said...

aku vote giant salah huhuhu

roshaizul said...

bagus bagus....huhuhuhu