Pages

Friday, July 18, 2008

Jangan Engko Beli Kek Ikan Itu.

Ada satu hari tu aku teringin nak buat sup cendawan. Bagi menambah kesedapan sup cendawan itu, aku bercadang untuk memasukkan sekali kek ikan ke dalam sup cendawan itu. Lalu, aku pun singgah di Saimah Kedai Runcit yang berhadapan dengan SM Teknik Dungun. Lalu aku pun mengambil sebungkus kek ikan.




Aku tengok kat bungkusan kek ikan tu ada logo halal. Tapi entah mengapa, aku merasa ragu. Lalu aku pun menghantar SMS untuk mendapatkan kepastian.


Aku taip Halal (kod bar) dan hantar ke 32728 (DAPAT)


Seketika kemudian... "Tuit tuit, tuit tuit, SMS!"


Halal (kod bar) tiada dalam senarai!


Ceh! Rupanya dia guna logo halal tanpa kebenaran. Sungguh tidak beretika!


p/s: Tak jadi nak buat sup cendawan. Aku pun buat cendawan goreng celup tepung. Fuh!!! Begitu lemak dan berminyak!!!

3 comments:

en_me said...

yer, thank u for d info.. tanper korang saperlar me yg inih.. kannns

keroro said...

adus.. gambar kurang jelas la. bleh besarkan kasi clear ?

roshaizul said...

en_me,
sama2!

keroro,
huhuhuh, henpon aku cap ayam. tu yang terbaik. tapi, kek ikan tu jenama wau kalau tak silap aku

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin