Pages

Thursday, July 24, 2008

Barang Naik!

Kisah lama gak ni. Tapi, seperti sebelumnya, ia tak la berapa lama. Masa aku cuti dan berfoya-foya di Bandar Tenggara hari tu.


Sedang aku dok ngeteh bersama kutu-kutu lepak di Bandar Tenggara itu, aku terpandang satu iklan/notis/bantahan yang menarik di banyak dinding, tiang lampu dan pokok di sekitar Bandar Tenggara dan jajahan takluknya.


Dua tiga hari selepas itu, aku tatkala aku bersiar-siar di Felda Pengeli Timur, aku ternampak pulak iklan/notis/bantahan yang sama. Tetapi dengan sedikit inovasi.


p/s: Ngeteh = Bahasa orang Johor/Jawa. Kata dasar, "minum teh". Bermaksud melepak sambil minum dan makan di kedai sehingga berjam-jam! Huhuhuhuh

4 comments:

keroro said...

wakakaka.. kelakar btl post ni. pandai org yg tukang ngejast banner tu

roshaizul said...

tu la pasal. ada pulak dia punya idea bagi nok ngejas tuh

serinditrimba said...

haha..

dimuar pun ada jugak poster macam tu. Memula tengok pun gelak.

tapi dalam hati sapa yang tau

roshaizul said...

aku rasa seantero johor tau pasal poster tuh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin