Pages

Thursday, February 02, 2012

Susu berketul?

Tempoh hari makan di kedai Selera Selatan. Pesan air nescafe. Bila air sampai, agak terkejut. Air nescafe panas yang aku kacau agak berketul susunya. Semacam tak larut.



Sebetulnya, aku tidak hairan dengan susu berketul tu. Cuma yang aku hairan aku mengalami keadaan itu di beberapa buah kedai. Aku syak susu yang mereka gunakan adalah susu yang sama. Tapi, terlupa aku nak tanya tauke Selera Selatan tu, susu cap apa yang dia pakai.

Rasa air, biasa je, macam nescafe biasa. Perut aku pula, tidaklah memulas selepas minum air tu. Tapi, kalau aku godak air tu lama sikit, tekstur air akan menjadi lebih elok.


Erm....

3 comments:

orangkayabertaqwa said...

mungkinkah susu dibeli dari kedai k1rm?

orangkayabertaqwa said...

kr1m

roshaizul said...

tak pasti. tapi, ada orang bagitahu aku susu yang jenis untuk teh dan kopi tarik tu.

susu dia ok, rasa sama je. cuma kena godak lama sikit.

aku rasa juga dia terlebih sikit minyak sawit dalam ramuan susu tu.

KR1M barang mydin. kau tahu lah barang mydin mcm mana kan? hhuhuhuhuhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin