Tuesday, May 28, 2013

Wow! Rosmah Mansur Emel Aku!!!

Sebelum ni, seringkali aku menerima emel dari Negeria, Uganda, Sweden, United Kingdom, Amerika Syarikat, Mali, Brazil, dan sekian banyak lagi negara yang aku lupa. Maklum sajalah, emel itu telah aku guna semenjak tahun 1998, pada zaman Dr. Mahathir memerintah.

Emel-emel yang aku terima itu kebanyakkan isinya klise. Orang kaya - banyak duit - ada orang nak ambil duit dia - dia nak simpan ke luar negara - melalui akaun aku - nanti dia beri komisyen. Dan, kebanyakan emel itu aku balas dengan program-program skim cepat kaya seperti Empay, ABFund atau SwishCash. Dan terkadang aku mengajak mereka menyertai sayarikat MLM seperti CNI dan Cosway.

Barangkali idea menghantar emel secara rawak, blasting dan berbentuk spam telah dicedok oleh sekian ramai ahli politik. Samada daripada Barisan Pembangkang atau Kerajaan Pakatan. Tapi, kerana gaya bahasa yang menarik dan menggunakan teknik persuasif, aku tidak mengganggapnya seperti spam. Seterusnya, ahli politik ini berkembang dan mula menggunakan SMS marketing menggantikan emel marketing dalam kempen politik mereka.

Lama kiranya aku tidak menerima emel kempen politik. Tapi, sejurus sebelum pilihanraya, Anwar Ibrahim, de facto Parti Keadilan Rakyat ada mengemel aku meminta sumbangan pilihanraya.

Itu aku tidak berapa hairan. Selepas pilihanraya, Rosmah Mansur menghantar emel peribadi kepada aku. Wow! Rosmah Mansur tu! First Lady of Malaysia. Aku amat terharu! Hahahaha.

Menurut emel yang aku terima, Rosmah Mansur mempunyai masalah dengan duitnya yang banyak di Switzerland sana. Dan secar eksklusif, Rosmah Mansur meminta aku seorang sahaja untuk membantu beliau. Apa macam? Hebat tak aku?




p/s: Spammer ni tengah gian daun ketum agaknya masa tulis emel tu. Agak-agak la nak menyamar. Hahahaha.

1 comment:

Anonymous said...

wow bro.lu mmg hebat..rosmah emel lu,gua tabik bro