Pages

Tuesday, April 28, 2009

ABC Tunjuk Langit, Nasi Ayam Gebu Membukit

Jalan-jalan bersama Cik Nurul ke Kuantan hujung minggu yang lalu. Singgah sebentar di Indera Mahkota untuk menyerahkan netbook kepada Cik Ayu yang merengek-rengek meminta Abang Ijam beliau membelikannya.

Oleh kerana badan terasa letih ditambah lagi dengan syaitan bergayut-gayut dikelopak mata, aku membawa kedua-dua cik tersebut untuk menjamu selera di sebuah kedai yang sederet dengan Bank Rakyat dan 7-11 Indera Mahkota.

Aku memesan nasi ayam, kerana aku lihat ramai orang beratur untuk mendapatkannya. Apabila nasi itu masuk kedalam mulut aku...fuh!!! Sungguh lembut, gebu dan enak berkrim. Memang sedap nasinya, walupun ayamnya hanya mempunyai rasa yang biasa sahaja.


Manakala Cik Nurul memesan ABC. Tanpa beliau sangka, ABC tersebut begitu unik. Tegak menjulang rupa parasnya. Ramuanya cukup mewah dangan segala macam manisan dan jeruk. Rasanya pun sangat sedap, manis. Cuma kurang sesuai untuk pesakit kencing manis.



Aku syorkan kau pergi ke kedai ini untuk memesan kedua-dua menu tersebut. Memang sedap dan menghairahkan.

11 comments:

♥ Cik AyieHeL ♥ said...

aishh..macam pelik jer posisi nye...tapi nampak sedap jer ABC tu..urmmmmmm

wanhamery said...

kalu dengan cik nurul,minum air suam pun rasa air holick...huhuhu

roshaizul said...

halena,
memang sodap!

acik,
kalau dengan puan alwani, air longkang pun rasa air kopi. huhuhuhu

wanhamery said...

patut ko suka air kopi...aku suka air suam..

wanhamery said...

jam, ni lirik lagu sunnah berjuang..aku tuju kat ko.. :-)


berjuang menempah susah
menanggung derita menungkah fitnah
itulah gelombang hidup samudera duka
seorang mujahid memburu syahid

dibuang dia berkelana
dipenjara dia uzlah dibunuh syahid
namun jiwa tetap mara menuju cita
membara demi ALLAH dan rasulnya

(korus1)
berjuang tak penah senang
ombak derita tak penah henti
tenang tegang silih berganti
ini lah sunnah orang berjuang

malamnya bagai rahib merintis sayu
dihiris doasa air mata
siangnya bagaikan singa dirimba
memerah keringat meluah tenaga
-------
berjuang memang pahit
kerana syurga itu manis
bukan sedikit mahar yang perlu dibayar
bukan sedikit pedih yg ditagih

(korus2)
berjuang ertinya terkorban
rela terhina kerna kebenaran
antara 2 pasti terjadi
tunggulah syahid atau menang

roshaizul said...

terima kasih!

faiz said...

aku tertarik ngan abc tu...cik nurul pasti teruja memakan nyer...umpama....%^#*@%%%#&*$*!(^#& ko jam...

roshaizul said...

%^#*@%%%#&*$*!(^#& ---- apa tu?

♥ Cik AyieHeL ♥ said...

ahahahaha!aku tumpang gelak jap!!!

roshaizul said...

apsal kau gelak?

♥ Cik AyieHeL ♥ said...

sebab aku seronok baca komen2 di sini..tersangat2 sengal okey..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin