Sunday, September 16, 2018

Tempat Makan Terbaik di Dungun: Western Pondok Bangku

Ini kedai dekat betul dengan rumah aku. Kalau jalan kaki, lebih kurang 1500 langkah, sehala.

Kedai ini juga aku kelaskan sebagai kedai makanan barat untuk marhaen macam aku. Makanannya sedap dan murah. 

Kedai ini terletak Alor Tempoyak, Dungun. Jalan Toman 4. Kau boleh Google Maps “Western Pondok Bangku”.

Kedai ini terletak di halaman rumah. Duduk di kedai ini kau rasa seperti di kawasan kampung. Aku pergi petang. Rasa santai dan tenang.

Aku pesan chicken cop. Ayamnya besar. Entah untung ke tak taukenya. Paling aku suka sosnya. Agak ringan dengan rasa sederhana. Sesedap rasa. Tak pekat, tak cair, tak masin, tak manis, tak pedas, tak terasa cendawan, tak terasa lada hitam. Sesedap rasa.

Manakala Pn. Nurul pesan meatball. Pun sedap juga. Meatballnya besar. Mewah rasa daging. Jenis tak kedekut. Ditambah lagi dengan sos yang sesedap rasa itu. Umph!

Kau juga harus cuba green tea vanilla. Sedap. Tak pernah aku cuba. Maklumlah, orang kampung. Lainlah kau, hipster. 

Menu lain aku tak cuba lagi. Perut dan mulut aku ada satu je.

Yang kurang best, masa aku pergi ada lalat. Geram je aku dengan lalat tu. boleh pula dia main kejar-kejar tepi telinga aku.

Sabar je la (baca dengan nada Sajat).










No comments: