Tuesday, April 04, 2006

Make Budu

Aku asal dari Bandar Tenggara, Johor. Sebelum ni aku tak pernah makan budu. Pernah juga aku cuba test try raya. Tapi....uwwweeekkkkkkk! Macam muntah hantu! (Agaknya la).

Itu semua dulu.... Sejak aku duduk di Dungun ni, aku dah pandai makan budu. Makan apa pun mesti cicah budu. Timun, ikan bakar, malah telur dadar pun aku cicah budu. Sedap oooo.....hingga menjilat tapak tangan. Housemate aku 2 orang dari Besut. Diorang inilah yang mengajar aku memakan budu. Diorang kalau makan nasi, mesti ada budu, siap buat kuah lagi tuh!!! Dalam peti ais rumah aku ada stock budu setengah dozen!!! (wacaaaaa...)

Budu paling best dicampur bersama tempoyak, limau nipis dan cili api. Perghhh!!!! Mak mentua lalu pun boleh tak perasan. (Errr..aku dah ada mak mentua ke?)

Aku dah tak tahan dah ni...aku nak minum budu ni....

p/s: Budu Cap Tereh

1 comment:

mohdfaizrazali said...

aper le r ko ni jam....lawat tak ingat....hhehehheheheh...budu ler best!!!