Pages

Friday, February 05, 2010

Dapur & Aku Adalah Satu

Pn Nurul: Bang wei, gane nok wak gulai kari?
Aku: Style Johor boleh ke?
Pn. Nurul: Bole gok...
Aku: Kisar bawang putih, bawang merah, halia. Pastu panaskan minyak, masuk kulit kayu manis, bunga lawang, cengkih......
Pn. Nurul: Abang masok ah, Bi tengok. Nanti sok luse Bi wak ah.
Aku: Ok, ni pakar kari ni!!! (sambil menepuk-nepuk dada)

 
  

Kari yang sedap telah berjaya dibuat. Terlalu sedap hingga dihabiskan oleh Pn. Nurul. Tak sempat nak ambil gambar. Huhuhuhuhu

4 comments:

oranglidi said...

waahh.. romentiknya pasangan nii. hehe.

[cis, wa ingat nak jugak tgk kari yang siap.. ke sebenarnye dah tak rupa kari?]

[kari dengan gulai bukan benda beza ka?]

zairi said...

abe wei...hari hari kari, kari kari hari hari sedak gak.kari muar memang 'A'.

roshaizul gagah said...

oranglidi,

pada aku sama. tapi bini aku kata tak sama. beliau kata, gulai takde daun kari, tapi kari ada. tah la, aku pun pening.

owh, aku lupa nak ambil gambar karinya. bini aku dah belasah habis

zairi,
aku belajar buat kari dari mak aku, orang muar. huhuhuhuc

oranglidi said...

hehehe..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin