Pages

Saturday, January 25, 2014

Kuantan 7: Teluk Cempedak

Episod untuk siri akhir jelajah ke Kuantan. Hahahahah. Akhirnya habis juga!

Ok, kalau kau ke Kuantan, suka suasana havoc dan meriah, suka mengurat awek, kau boleh ke Teluk Cempedak. Ini merupakan lokasi pelancongan paling popular di Kuatan. Tak kira la samada untuk pelancong tempatan, atau pelancong asing. 



Aku ke sana lewat petang, sekitar jam 6.00 petang. Sebetulnya sudah beberapa kali aku ke sini. Tapi, kali ini aku ke sini kerana memenuhi hajat Pn. Nurul yang tak pernah ke sini.

Sepelaung dari pantai, sudah ada bar dan kelab malam di tepi jalan. Terus lagi ke tempat parkir, jalan sudah sesak. Kurang lebih 15minit perlu beratur memasuki kawasan parkir berbayar. Dua Ringgit. Namun, parkir tetap penuh di dalam.


Masuk ke pantai, suasana makin sibuk. Semacam suasana di pasar malam lagaknya. Kedapatan beberapa gerai menjual cenderahati. 




Lebih menarik, ada beberapa pelukis jalanan. Kebetulan juga pada ketika itu ada pameran lukisan dari setiap negeri di Malaysia.



Suasana pantai memang cantik. Tapi, kami tidak berkehendak untuk menyusuri pantai. Kami memilih untuk berjalan menerusi para ke kawasan pantai yang di sebalik.







Sejujurnya, aku tidak gemar ke sini. Suasana damai, tetapi agak ramai orang. Tambah meluat bila melihat para remaja yang tanpa segan silu bermesraan di khalayak ramai.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin