Friday, December 26, 2008

Aku Cuti Lagi!!!

Setelah berhempas-pulas menanda kertas peperiksaan sehingga terpengaruh dengan tabiat-tabiat yang luar biasa, aku pulang ke Bandar Tenggara semalam. Perjalanan aku mengambil masa 11 jam lamanya, bermula jam 11.30 pagi dan berakhir 10.30 malam. Dan itu merupakan tempoh masa yang normal kepada aku.

Dalam perjalanan pulang ke Bandar Tenggara, sempat aku singgah di Paka dan Kemaman untuk menghantar saki-baki minyak hitam dan tiub motosikal yang masih belum lagi kehabisan.

Singgah juga di Gebeng untuk berjumpa Hazree bagi membincangkan beberapa projek sulit lagi menyulitkan seperti ini. Juga singgah juga di Taman Mahkota Aman untuk berjumpa pakcik aku (yang ini bukan pakcik aku). Setelah itu, singgah mengambil adik aku di Indera Mahkota 5 dan anak sedara aku di Stadium Darulmakmur.

Singgah di Pekan untuk berjamak qasar asar dan zuhur. Kemudian berhenti makan di Mersing. Dan akhirnya terus ke Bandar Tenggara.

Sekian roshaizul melaporkan lagi.

Buah langsat kuning mencelah,
Senduduk tidak berguna lagi,
Sudah dapat gading bertuah,
Tanduk tidak berguna lagi.

p/s: Pantun tiada kena-mengena dengan cerita. Hanya kerana ada yang berkehendakkan aku berpantun pada post yang lepas.

No comments: