Wednesday, December 10, 2008

Selamat Hari Raya Haji

Kiranya, masih belum terlamabat untuk aku mengucap Selamat Hari Raya Eidul Adha, kerana hari ini masih dikira hari tasyrik, dimana kita masih boleh lagi menjalankan urusan penyembelihan binatang korban.

Sekian lama juga aku tidak update blog, 5 hari kiranya. Tak tahu la, sejak akhir-akhir ni aku kehilangan idea untuk menulis dan kebanyakan tulisan aku tidak mempunyai sengat.

Dan lagi, Dungun mendung hari ni, tak hujan dan tak panas. Melihat berita di tv dan akhbar, Dungun ditimpa hujan yang teruk beserta ribut beberapa hari lepas. Kelihatan kesan ribut tersebut, dahan pokok patah dan ada papan iklan yang hampir tumbang.

Sebenarnya, aku bercuti selama 5 hari di Bandar Tenggara, dan baru malam semalam sampai ke Dungun. Alhamdullilah aku masih hidup, kerana semalam aku hampir mengalami kemalangan jalan raya kerana buah kelapa sawit 'gugur' dari lori. Sempat la juga aku menghon pemandu lori itu dan menjerit beberapa perkataan lucah kepada beliau. Huhuhuhuhuh. Apa-apa pun, pemandu itu sungguh tak beretika, hanya mementingkan untung sehingga menyumbatkan lori beliau dengan begitu banyak buah kelapa sawit.

Aku tak tau apa yang aku repekkan dalam post kali ni. Belasah je la....huhuhuhuhuhu

No comments: