Pages

Sunday, November 09, 2008

Kita Yang Kerdil

Minggu lepas, aku ke Subang Jaya untuk suatu urusan kerja. Dari Dungun, aku melalaui Kuantan dan terus naik lebuhraya pantai timur (LPT) dan tembus di Gombak. Dari Gombak, aku terus ke Damansara melalui lebuhraya persekutuan. Kemudian aku terus naik lebuhraya Damansara-Puchong. Lepas tu, aku tak tau apa yang aku lakukan. Sedar-sedar je dah sampai di Hotel The Summit Subang USJ. Huhuhuhuhu

Maka, menginaplah aku di hotel itu selama 5 hari lamanya, di tingkat 12. Bila petang dan awal malam, aku suka melihat dari tingkat 12 itu ke jalan raya.


Aku lihat, semua kenderaan, rumah dan orang nampak begitu kecil dan kerdil. Macam semut, kalau boleh diibaratkan. Lalu terfikir aku, begitulah kerdilnya kita jika hendak dibandingkan dengan Allah..... Allah Maha Besar...

2 comments:

mohdfaizrazali said...

blog pasal perjalanan ke melaka tak de ker jam..?aku ternanti2 ni...hehheheh..aku rasa mmg kita ni kerdil...tp rizam lagi kerdil...hahhahaha

roshaizul gagah berani said...

ada bro...cuba ko tgk kat previous page. dan lagi, rizam memang kerdil. marilah kita bergelak bersama-sama dengan nada yang keji

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin