Pages

Saturday, November 22, 2008

Misi: Mencari Kedai Makan Untuk Sarapan Pagi

Sebagai orang bujang, hidup agak tidak terurus. Segalanya "main redah je", "belasah je lah", "pon boleh".

Cuma, sesekali agak teratur bila ada mak aku kat Bandar Tenggara menelifon. "Wes mangan Jam?". "Alamak Mak, lupa nak makan la..."

Atau, boleh juga seorang gadis idaman di Kuala Terengganu menelifon "Abang dah mandi ke?". "Alamak! Lupa nak mandi la..."

Dan pagi tadi, ketidak urusan kehidupan aku makin terserlah. Setelah bangun jam 10 pagi, aku terkocoh-kocoh bersiap kerana aku dijadualkan untuk mengajar jam 11. Setelah mandi dan bersiap lebih kurang, aku keluar rumah jam 10.15 pagi.

Kerana perut menyanyi-nyanyi dangdut, maka dengan senang hati aku ke kedai Selera Selatan. Cis!!! Tutup!!! Lalu aku dengan pantasnya bergeges ke kedai makan di sebelah stesyen minyak petronas baru di Dungun. Cis!!! Ramai pulak orang!!! Tak kan nak bersila kat tanah kot. Terus aku menekan pedal minyak kereta aku (yang laju itu) ke kedai makan berhadapan sekolah teknik Dungun. Cis!!! Tutup jua kedai itu....

Kerana nafsu hendak makan begitu meluap-luap, lalu aku pergi ke kedai Nasi Ayam Shake di Taman Permint. Setelah duduk selama 2 minit, awek kedai itu pun berkata, takde makanan lagi la bang. Cis!!!

Lalu aku terus memandu ke Jalan Lapangan Terbang. Lalu, terjumpalah sebuah kedai makan di suatu selekoh tajam. Aku pun memesan roti kosong dua banjir dan segelas nescafe kurang manis. Sementara tunggu makanan dan minuman sampai, aku tengok jam. Ciss!!! Dah 10.50pagi. Bila makanan sampai, tanpa berlengah atau mengunyah, aku habiskan kesemuanya dalam masa kurang 5 minit.

Aku sampai kelas ngam-ngam jam 11. Owh, rupanya En. Zawawi masih belum menamatkan kelas. Kemudian baru aku teringat. Ciss!!! Minggu ni giliran En.Zawawi mengajar. Apa kejadahnya aku datang nak mengajar hari ni!!!

Aku kecewa, terus naik opis, marking ujian budak-budak. Ciss!!! Kejadah betul bebudak ni, soalan dalam nota pun takleh jawab?

p/s: Cis sungguh post ini.

7 comments:

en_me said...

hi cekgu ittewww.. dah nyanyuk yerrr.. ehehe

roshaizul said...

bukan nyanyuk. cuma kehidupan makin tidak sistematik sekarang

mazudi said...

Muahaha....
Mender la lu.
tapi takper, at least menjadi jugak marking paper.

paiz said...

dah sampai masa utk kawen dah....heehhehe

roshaizul said...

mazudi,
menjadi, jadi jugak. tapi, PB aku tak siap lagi!!! hohohohoh

pais,
ada RM10k?

orangkayabertaqwa said...

10K? jom ambil di bank. di sana ada banyak duit..

roshaizul said...

wah! itu ada idea yang bernas

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin