Friday, November 28, 2008

Sejuk Menyucuk Tulang

Sekarang musim tengkujuh. Di Dungun ni dalam seminggu hanya sehari dua sahaja aku akan tengok matahari. Selebihnya mendung, gerimis atau hujan lebat. Cuaca menjadi sejuk, kadang-kadang rasa malas je nak mandi. Huhuhuhuh. Tapi yang best time hujan-hujan ni, badan tak lah berpeluh sangat, jadi, rasa segar sokmo dan kerja pun menjadi lebih efisyen.

Cuma, aku berharap cuaca menjadi cerah menjelang raya haji ni. Nak balik Johor. Dengan ketiadaan penyaman udara pada Iswara aku, memang agak sukar untuk memandu di kala hujan. Dan lagi, mengikut pengalaman aku jalan akan menjadi licin tatkala hujan dan akan melambatkan perjalanan aku. Paling ditakuti...banjir. Harapnya tahun ni banjir tidak seteruk tahun-tahun yang lalu. Kerana pengalaman meredah banjir untuk pulang ke Bandar Tenggara begitu mencabar kekuatan mental dan fizikal.

1 comment:

zairi said...

berdoa bebanyak.harap jangan banjir lagi kali ni.2006 memang tenggelam umah mak+ayah aku kat gemas nun.x penah2 kena banjir.tu suma pasal sungai muar dah lebih muatan...sedih wooo...