Thursday, November 27, 2008

Ko Makan Ke Melantak?

Berikut adalah hasil apabila aku habis makan...


Ramai kawan-kawan semeja makan sering hairan dengan gambo tersebut. Fuh! Licin Jam! Lapar betul ni nampaknya.

Sebenarnya, itu sudah menjadi tabiat aku. Sejak kecil aku di didik untuk tidak membazirkan makanan. Satu ayat bapak aku yang selalu aku ingat "Abah cari duit penat-penat, ko senang-senag je nak membazir, nak buang makanan tu"

Ini bukan soal gemuk atau kurus. Juga bukan soal kedekut dan bakhil. Ini soal sikap. Aku akan pastikan aku betul-betul lapar, baru aku pergi makan. Dan lagi, aku tanak jadi setan. Kan membazir itu amalan setan.... huhuhuhuhuhu

2 comments:

Anonymous said...

Er,..

er..

Keadaan pinggan tersebut seperti pinggan aku bila aku abis makan..

Sungguh...

Orang kata kalau tulang tu boleh makan, memang tak ada sisa.. he he

Anonymous said...

huhuhuhu. kita serupa...lalalala