Sunday, April 22, 2012

Proton Preve

Jumaat lalu, dalam keadaan yang jemu dan membosankan, abang ipar aku mengajak aku melihat-lihat Proton Preve. Sebetulnya, aku tiada langsung perancangan untuk lihat secara dekat Preve itu. Akan tetapi, oleh kerana ada orang yang mengajak, aku beres sahaja!

Masa keluar teaser Preve dalam media cetak, jujur, aku tak tahu macam mana nak sebut Preve itu. Adakah "Prev" atau "Prave" atau "Prav". Lidah orang kampung ini lebih selesa menyebut, Saga, Iswara, Wira, Juara dan Arena. Hahahahaha

Aku tak pandai nak ulas lebih lanjut pasal Preve ini. Masa pergi ke pusat pameran Proton di Padang Midin tempoh hari, jurujual tu bukan pandang aku sebelah mata, tapi tak pandang aku langsung! Hahahahaha. Barangkali aku berpakaian agak selekeh waktu itu, jadi mereka mengabaikan sahaja aku ini.

Tidak la berapa lama aku di situ. Sekitar 15 minit aku kira. Tapi, pada hemat aku, Preve kelihatan amat menakjubkan.

Pintu masuk Eon/Proton Padang Midin




Enjin Campro Turbo

Shift gear tiptronik pada stereng. Dah macam F1

Rim standard 16". Tapi, rasanya 19" boleh masuk ni.
Preve punya spec. Nasib kau la kalau tak nampak. Hahahahaha
Tempat duduk belakang. Macam limosin!


But belakang. Setelah penat memandu, boleh rehat dan tidur belakang ni.
Fuh! Tekan butang untuk start enjin. Macam Modenass Kriss bapak aku la!

Harganya....
Kalau ada duit, aku beli. Tapi, duitnya belum ada. :-(

No comments: