Pages

Saturday, June 16, 2012

Melaka 12: Asam Pedas Melaka

Sinonim, asam pedas dengan Melaka. Macam pizza dengan Itali. Hahahahaha

Mengikut kata rakan-rakan, sangat banyak kedai asam pedas di Melaka ini. Ada yang kata dekat pasar Batu Berendam. Ada kata di Bukit Cina asam pedas neraka. Tapi aku memutuskan untuk ke kedai asam pedas ini, bersebelahan dengan Pahlawan Walk, Asam Pedas Gerai 35. Tah betul tah tidak. Kawan aku bagitau kat tempat ni. Tapi, nama kedainya takdela tulis 35.

Argh! Belasah je la. Lapar.


Err, aku pergi siang. Tapi, ambil gambar kedai ni malamm. Eh, belasah je la sekali lagi!

Sampai kat restoran ini, teruja beb tengok dia punya lauk. Sampai boleh lupa tujuan asal nak makan asam pedas.





Tak boleh tahan. Tengah penat, perut lapar. Ikan kering pun berselera tengok! Hahahaha

Tanpa membuang masa, aku dan Pn. Nurul memesan beberapa lauk


Sedap masakannya. Kiranya kalau Dato' Seri Najib lalu belakang aku dan melaungkan 1 Malaysia pun, aku tak perasan. Hahahahahaha

Servis dia memang baik. Tapi harganya aku kira agak mahal. Makanan di atas lebih kurang sama dengan gaji 2 hari operator kilang.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin