Monday, June 18, 2012

Melaka 15: Kedai Jepun

Diam tak diam sudah 15 siri Melaka aku tulis dalam blog ini. Ternyata, Melaka sangat banyak benda untuk diceritakan.

Untuk siri Melaka kali ini, kita pergi ke kedai Jepun. Kedai Jepun ini mengingatkan aku tentang sebuah kedai Jepun yang aku kunjungi di Pulau Pinang pada tahun lepas (KLIK SINI)

Kedai ini terletak di kompleks beli belah Mahkota Parade. Seperti kedai Daiso di Pulau Pinang tempoh hari, kebanyakan barangannya berharga RM5. Kedai ini diberi nama Hinode Shop.



Namun, banyak juga barang yang berharga lebih RM5.



Awek yang menjaga kedai itu menawarkan kad keahlian kedai Hinode. Aku menolak. Beliau memaksa dengan mengatakan kedai Hinode ada di seluruh Malaysia. Aku tanya balik "Kat Terengganu ada tak?". Dia kata, tiada. Ternyata kedai ini tidak ada di seluruh Malaysia.

Sasaran Aku dan Pn. Nurul ke Melaka sebenarnya hanya hendak berjalan-jalan dan tidak mahu membeli belah. Tapi, akhirnya, Pn. Nurul membeli juga di kedai ini. Beliau membeli semacam alat membakar untuk aromaterapi. Juga, beliau membeli sandal. Cis!



No comments: