Friday, January 22, 2010

Jering Rebus + Kelapa Parut

Walaupun aku bukan seorang tangkai jering, tapi aku adalah penggemar jering yang sejati. Tak dapat digambarkan kenikmatan jering yang agak muda dicicah dengan sambal belacan. Terasa rangup dan berjus!!!

Abang ipar Pn. Nurul berasal dari besut. Kerap juga beliau membawa ke Pulau Rusa makanan yang agak pelik pada pandangan aku. Antaranya jering rebus yang dicecah dengan kelapa parut!!! :-0









Owh! Terasa pelik rasanya. Barangkali aku tidak boleh memakan jering selama setahun!!!
p/s: Jika jering rebus itu dimakan bersama sambal belacan, tentu lebih enak.

p/s/s: Mak aku memanggil jering sebagai "jengkol". Bahasa Jawa barangkali...

5 comments:

lemon said...

euw.....pelik je makanan ni

roshaizul gagah berani said...

tak pernah makan ke?

Sire Johhny Deep said...

huhu...
kalau jering muda... rangup..
tapi lepas tuh...
kalau ke ayor...
satu umah leh berbau!!

tapi sedap wo....

roshaizul gagah berani said...

pahit tapi sedap. sungguh mengujakan!!!

orangkayabertaqwa said...

Aku prefer makan angin jer..

Bukan sesuatu yang pelik & kentut pun x busuk...

Hati pun senang, isteri & anak2 pun girang...

Jom batu buruk ? teluk ketapang!