Pages

Monday, January 12, 2009

Ombak Menghempas Jalanraya

Hari Jumaat di Dungun merupakan hari yang membosankan pada aku. Tiada aktiviti rancak yang boleh dilakukan. Kedai makan banyak yang tutup di kala pagi hingga menjengah lewat petang. Ternyata tauke roti dan mee segera mendapat keuntungan dari situasi tersebut.

Jumaat yang lepas pula suasana begitu nyaman sekali. Cuaca redup dan angin sepoi-sepoi bahasa menggalakkan aku untuk tidur hingga hampir tengahari. Selepas Jumaat, aku makan roti dan layan HBO hingga lewat petang. Malam, aku dercadang untuk membungkus kerepek, namun kerana kemalasan mengatasi kerajinan aku mengajak rakan kongsi aku, Acik untuk bersiar-siar dan juga mengeteh.

Kami bercadang untuk mengeteh di jalan pantai Dungun. Kami menjadi kaget apabila terdapat papan tanda

Kami bertambah kaget apabila kelihatan ombak menghempas tembok dan jalan raya.

Kami bertambah kaget apabila ramai yang menyaksikan fenomena tersebut dengan tenang dan bersahaja.
p/s: Maaf gambar tak berapa terang. Belum mampu rasanya membeli henpon yang bermegapixel 4 ke atas...

4 comments:

ayie_helena said...

ishh yeke???takotnyee....rugi xpat tengok kan fenomena camnie....adoyai.....

roshaizul said...

rajin2 lah ke pantai di musim tengkujuh ini

zairi said...

kalau takut dilambung ombak,jangan lepak kat tepi pantai.tapi kalau dok melepak jugak,tu memang nak cari maut.penah rasa banjir x kat sana?

roshaizul said...

belum lagi rasanya

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin